پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ , 18 Apr 2024
جالب است ۰
ایمن‌سازی داده‌های اندرویدی، خود یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خود انجام دهید.
اختصاصی افتانا: ایمن‌سازی داده‌های اندرویدی، خود یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای ایمن نگه داشتن اطلاعات خود انجام دهید.
 
به گزارش افتانا، گوشی‌های هوشمند ما اطلاعات شخصی بسیاری را در خود ذخیره می‌کنند. بسیاری از گوشی‌ها به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، حساب‌های بانکی و موارد دیگر دسترسی دارند. اقدامات لازم برای ایمن‌سازی این دستگاه‌ها باعث می‌شود که این اطلاعات خصوصی بماند و به دست افراد اشتباه نیفتد.
 
ایمن‌سازی اطلاعات دستگاه شما آنقدرها هم که به نظر می‌رسد سخت نیست. در ادامه ۶ راه آسان برای ایمن‌سازی داده‌های اندرویدی شما وجود دارد تا خیالتان راحت باشد.
 

۱- سیستم عامل گوشی را به‌روز نگه دارید

به‌روزرسانی سیستم عامل می‌تواند آسیب‌پذیری‌های امنیتی شناخته شده را اصلاح و اشکالات را برطرف کند. به‌روزرسانی نکردن به آخرین نسخه شما و دستگاهتان را در معرض نقص‌هایی قرار می‌دهد که می‌تواند اطلاعات شخصی را در معرض عوامل مخرب قرار دهد. برخی از افراد ممکن است به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود را به تعویق بیاندازند تا مجبور نباشند با باگ‌های اولیه مقابله کنند، اما انتظار طولانی می‌تواند به سیستم شما آسیب برساند.
 

۲- احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید

احراز هویت دو مرحله‌ای یا 2FA، لایه دوم امنیتی را به حساب‌های کاربری به‌خصوص اندروید شما در صورت سرقت رمز عبور اصلی اضافه می‌کند. با 2FA، هنگامی که رمز عبور خود را وارد می‌کنید، یک پیام دوم به دستگاه دیگری ارسال می‌شود که از شما می‌خواهد تأیید کنید که آیا خودتان در حال تلاش برای ورود به حساب کاربری هستید یا خیر. این کار کمی زمان بیشتری به فرآیند ورود شما می‌افزاید، اما لایه امنیتی اضافی ارزشش را دارد.
 

۳- از یک ابزار مدیریت رمز عبور استفاده کنید

اگر در به خاطر سپردن چند رمز عبور و ایجاد رمزهای عبور منحصر به فرد برای هر حساب مشکل دارید، یک برنامه مدیریت رمز عبور می‌تواند به شما کمک کند. این ابزارهای کمکی می‌توانند با 2FA دست در دست هم کار کنند و می‌توانند رمزهای عبور را به صورت ایمن ذخیره کنند و به طور خودکار صفحات ورود را پر کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از شما در برابر کلاهبرداری‌های فیشینگ محافظت کنند که شما را هدایت می‌کند تا رمز عبور خود را در یک وب‌سایت جعلی وارد کنید.

____________________________________________________
بیشتر بخوانید
چرا نباید رمزهای عبور را روی مرورگر ذخیره کنیم
____________________________________________________
 

۴- اندروید خود را رمزگذاری کنید

از سال ۲۰۱۵، گوگل از سازندگان خواست تا دستگاه‌های اندرویدی را قبل از رسیدن به دست کاربران رمزگذاری کنند. در واقع، تمام دستگاه‌های پیکسل، Nexus 5X، Nexus 6P، Nexus 6 و Nexus 9 به‌طور پیش‌فرض رمزگذاری شده‌اند. هنگامی که دستگاه شما رمزگذاری می‌شود، تمام داده‌های ذخیره شده در دستگاه پشت یک کد پین، اثر انگشت، الگو یا رمز عبور شناخته شده توسط مالک قفل می‌شود. بدون آن کلید، حتی گوگل هم نمی‌تواند قفل دستگاه شما را باز کند.
 

۵- داده‌هایتان را از گوگل پاک کنید

اندروید یک محصول گوگل است، بنابراین داده‌های دستگاه رمزگذاری نشده را می‌توان در سرور گوگل ذخیره کرد. می‌توانید با گوگل بررسی کنید تا ببینید چه داده‌هایی از شما دارد و می‌توانید از گوگل بخواهید آن داده‌ها را حذف کند. این فرآیند ممکن است زمان‌بر باشد، اما ارزش تلاش را دارد. اگر برای شروع، داده‌های شما در سیستم نباشد، دزدیده نمی‌شوند.
 

۶- اگر این کارها جواب نداد، گوشی خود را پاک کنید

اگر گوشی خود را گم کردید یا به سرقت رفت، می‌توانید از راه دور گوشی خود را پاک کنید. با این کار تمام داده‌های گوشی شما از بین می‌رود، بنابراین اگر چیزی روی آن دارید که می‌خواهید نگه دارید، باید عادت داشته باشید که از تلفن خود در یک دستگاه جداگانه نسخه پشتیبان تهیه کنید.
کد مطلب : 20807
https://aftana.ir/vdcgu79x.ak9zz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی