دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 6 May 2024
جالب است ۰
دو کشور چین و آمریکا با برگزاری مذاکرات سطح بالا و منظم به منظور بررسی پدیده جاسوسی سایبری موافقت کرده‌اند. قرار است این مذاکرات در ماه جولای و در قالب گفت‌وگوهای سالانه اقتصادی و استراتژیک میان چین و آمریکا صورت گیرد.
منبع : خبرگزاری فارس
دو کشور چین و آمریکا با برگزاری مذاکرات سطح بالا و منظم به منظور بررسی پدیده جاسوسی سایبری موافقت کرده‌اند.
قرار است این مذاکرات در ماه جولای و در قالب گفت‌وگوهای سالانه اقتصادی و استراتژیک میان چین و آمریکا صورت گیرد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، گفت‌وگوهای مذکور معمولا موضوعات متنوع و مورد علاقه دو طرف را در بر می گیرد.

قرار است یک گروه کاری نیز به طور تخصصی تر به بررسی موضوعات یاد شده بپردازد. یکی از مقامات آمریکایی حاضر در این گفتگوها که نامش فاش نشده در مورد موضوعات مورد بررسی در این نشست‌ها گفته است: جاسوسی سایبری مساله مهمی است که نمی توان آن را از گفت‌وگوها کنار گذاشت.

در این زمینه مسائلی مانند مالکیت معنوی و سرقت هویت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: نگرانی های آمریکا محدود به این مساله نیست، ولی این مساله ای است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد. چین و آمریکا چندسالی است که مرتبا یگدیگر را به جاسوسی سایبری متهم اما هر دو طرف ادعاهای یکدیگر را رد می کنند.

چاک هگل وزیر دفاع آمریکا هم روز شنبه از افزایش جاسوسی سایبری اظهار نگرانی کرده بود.

کارشناسان معتقدند با توجه به تفاوت ماهیت جاسوسی سایبری و نبردهای سایبری با پدیده هایی مانند جنگ های فیزیکی و سلاح های کشتار جمعی نمی توان از ابزار دیپلماتیک معمول مانند معاهده نامه ها برای حل چنین مشکلی بهره گرفت. لذا کسب اطمینان از نیات طرف مقابل و حل این مشکل کار ساده ای نیست.
کد مطلب : 5547
https://aftana.ir/vdcc.0qpa2bqpmla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی