سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 30 Apr 2024
جالب است ۰
مدیران از خارج دفتر کار خود را کنترل کنند

GFI WebMonitor ۲۰۱۳ عرضه شد

شركت نرم‌افزاري GFI از عرضه GFI WebMonitor جديدترين نسخه راه‌حل امنيت وب و فيلترينگ خود با هدف گذاري موسسات كوچك و متوسط، خبر داد.
شركت نرم‌افزاري GFI از عرضه GFI WebMonitor جديدترين نسخه راه‌حل امنيت وب و فيلترينگ خود با هدف گذاري موسسات كوچك و متوسط، خبر داد. 

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، در نگارش جديد، مديران آي‌تي امكان يافته‌اند تا يك agent وب فيلترينگ جستجوگر را روي لپ‌تاپ يا نوت‌بوك به كار گيرند. 

به واسطه اين ابزارک جديد، كسب و كارها قادر خواهند بود سياست هاي وبگردي خود را به سيستم‌ها و دستگاه‌هاي فعال در خارج از شبكه شركتشان گسترش دهند و امكان محافظت و فيلترنيگ پيوسته را، چه كارمندانشان در خانه باشند و چه سركار، داشته باشند. 

براساس این گزارش، استفاده شركت‌هاي متوسط از راه‌حل‌هاي فيلترينگ وب، همچون GFI WebMonitor، به منظور محافظت از بهره‌وري شركت و مسائل امنيتي مربوط به پهناي باند در رابطه با وبگردي در محل كار، پيشينه درازي دارد.
 
اما بار شد شبکه های مخابراتی و با توجه به اينكه امروزه ديگر شركت‌ها به كاركنانشان لپ‌تاپ و نوت‌بوك مي‌دهند تا آنان از راه دور هم به منابع شركت دسترسي داشته باشند، مديران IT در مشاهده فعاليت‌هاي وبگردي دستگاه‌هاي متعلق به شركت دچار مشكلاتي شده‌اند كه ممكن است علاوه بر ديگر خطرات، براي شركت مسئوليت‌هاي قانوني نيز ايجاد كند. 

براي كمك به شركت‌ها به منظور فائق آمدن براين چالش، ايجنت فعال جديد GFI WebMonitor سياست‌هاي مرورگري شركت را گسترش داده است و امكان محافظت و فيلترينگ لپ‌تاپ‌ها و نوت‌بوك‌هاي فعال در خارج از شبكه شركت را (بدون اينكه از سرعت اتصال كاسته شود) فراهم كرده است.
 
به مدد اين قابليت، مديران آي‌تي مي‌توانند مطمئن باشند كه ماموران شركت، كارمندان دوركار و كاركناني كه شب‌ها دستگاهشان را براي كار به خانه مي‌برند، تحت سياست‌هاي كاربري اينترنت متشابهي با همان كارمندان حاضر در شركت هستند.
 
اين امكان همچنين براي شركت‌هاي كوچك‌تر نيز كه از لپ‌تاپ و نوت‌بوك به منزله دستگاه‌هاي اصلي خود بهره مي‌برند، مفيد است. 

به منظور حداكثر انعطاف، ايجنت فعال فيلترينگ وب برنامه GFI Web Monitor به مديران آي‌تي امكان مي‌دهد بسته به محل دستگاه، سياست‌هاي فيلترينگ مختلفي را ايجاد و اعمال كنند. 

براي مثال، مي‌توان استريم كردن چند رسانه‌اي را روي دستگاه‌هاي خارج از شبكه شركت مجاز كرد ولي مقوله‌هاي خاصي چون بازي و سايت‌هاي بزرگسالان را همچنان غيرقابل دسترس نگه داشت. 

به علاوه، اين برنامه در حال حاضر امكان لاگ گرفتن از فعاليت‌هاي دسترسي به وب، رخ داده در خارج از شبكه شركت را علاوه بر فعاليت‌هاي درون شركتي دارد و گزارش‌هاي كاملي، صرف نظر از مكان كاربر، توليد مي‌كند. 

شهرام آذرور، مدير شبکه فروش در شرکت تجارت امن مي‌گويد:«ميزان كنترل مديران IT بر فعاليت‌هاي كاربران روي دستگاه‌هاي شركتي همواره موضوعي نادقيق و مبهم بوده است. بنابراين نياز به تعادلي در اين زمينه حس مي‌شد. 

چراكه تعيين مقررات وبگردي فراوان ممكن است كارمندان را ناراضي كند و بهره‌وري را پايين بياورد.
 
از سوي ديگر، بدون وجود كنترل‌هاي كافي، آنان در معرض خطرات امنيتي و قانوني متعددي بودند. ايجنت جستجوگر جديد GFI WebMonitor از هر دو لحاظ محيط فناوري اطلاعات را تامين و ايمن مي‌نمايد.
 
از اين پس مديران مي‌توانند به كارمندان آزادي استفاده از اينترنت را به صورت دلخواهشان بدهند و در عين حال يك سري كنترل دسترسي براي جلوگيري از بازديد آنان از وب‌سايت‌هايي كه ممكن است به آلوده شدن به بدافزارها يا مشكلات قانوني منجر شود، قرار دهند.
 
به عبارت ديگر، حال ديگر مديران IT مي‌توانند با اطمينان خاطر از اينكه كارمندان (و البته شركتشان) به نحو احسن محافظت شده‌اند، شب‌ها سر آسوده بر بالين بگذارند!»

کد مطلب : 5164
https://aftana.ir/vdch.-nmt23nzkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی