شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 11 May 2024
جالب است ۰
با سوء استفاده از یک ضعف امنیتی در سیستم عامل جدید Apple iOS ۶.۱ می توان به برخی اطلاعات روی گوشی های iPhone دسترسی غیرمجار پیدا کرد.
منبع : شرکت شبکه گستر
با سوء استفاده از یک ضعف امنیتی در سیستم عامل جدید Apple iOS ۶.۱ می توان به برخی اطلاعات روی گوشی های iPhone دسترسی غیرمجار پیدا کرد.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، با کمی سعی و تلاش می توان صفحه قفل گوشی های iPhone را باز کرده و به برخی اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی، نظیر شماره های تلفن و عکس ها، دسترسی پیدا کرد. برای اینکار باید از صفحه قفل گوشی، ابتدا یک تماس اضطراری (Emergency Call) انجام داد و سپس فوراً دگمه روشن/خاموش را چند بار به سرعت فشار داد.

پس از باز شدن صفحه قفل گوشی، می توان به راحتی به بخش Contacts دسترسی داشت و حتی اطلاعات ذخیره شده را در این بخش تغییر داده و یا حذف کرد. همچنین با استفاده از گزینه ای که برای اختصاص یک عکس به یک شماره تلفن وجود دارد، می توان تمام عکس های ذخیره شده بر روی گوشی iPhone را مشاهده کرد.

کشف اینگونه نقاط ضعف امنیتی در سیستم عامل iOS اتفاق جدیدی نیست. در سیستم عامل iOS ۵ نیز ضعف امنیتی مشابهی وجود داشت که دسترسی غیرمجاز به برخی امکانات گوشی iPhone را فراهم می کرد. آن زمان، این ضعف امنیتی ظرف یکماه، با انتشار نسخه به روز شده بعدی iOS ۵ برطرف گردید. ولی سیستم عامل جدید iOS ۶.۱ حدود دو هفته است که منتشر شده و به همین دلیل، شرکت Apple زمان دقیقی برای رفع این ضعف امنیتی اعلام نکرده و تنها قول داده که در به روز رسانی آتی iOS این مسئله برطرف شود.


کد مطلب : 4856
https://aftana.ir/vdce.n8ebjh8vp9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی