يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 12 May 2024
جالب است ۰
شرکت گوگل اعلام کرد که سیاست نامه حریم خصوصی و شرایط استفاده از سرویسخود را بازنویسی کرده است.

شرکت Google اعلام کرد که “سیاست نامه حریم خصوصی” (Privacy Policies) و “شرایط استفاده از سرویس” (Terms of Service) خود را بازنویسی کرده است. یکی از اهداف اصلی اینکار، کسب مجوز برای ادغام و یکپارچه سازی تمام اطلاعات پراکنده یک کاربر بر روی سرویس های مختلف Google است. برای مثال با ترکیب اطلاعات سرویسهای Google Calendar و Google Maps این شرکت می تواند یادآوری های مربوط به یک جلسه را با اطلاعاتی دیگر همچون فاصله محل قرار و وضعیت ترافیک راه های منتهی به آن محل، ترکیب و آنها را یکجا در اختیار کاربر قرار دهد.

این تغییرات قرار است که از اوایل اسفند ماه به اجرا درآید. به همین منظور، اطلاع رسانی از راه های مختلف همچون ارسال ایمیل و قرار دادن اعلامیه در صفحه اول سرویس های Google آغاز شده است.

از میان ۷۰ سیاست نامه حریم خصوصی که در حال حاضر در سرویس های مختلف این شرکت استفاده می شوند، ۶۰ سیاست نامه در هم ادغام و در قالب یک سند واحد ارائه شده اند. همچنین این شرکت اعلام نموده “شرایط استفاده از سرویس” را نیز مختصرتر و ساده تر کرده است.

کارشناسان معتقدند که سیاست نامه جدید تغییراتی چشمگیری داشته است. برای نمونه در سیاست نامه جدید توضیحات بیشتری در خصوص اطلاعاتی که ممکن است Google هنگامیکه کاربر از سرویسهای آن شرکت استفاده می کند، جمع آوری نماید، داده شده است. هر چند که نگارشهای پیشین نیز قانوناً چنین اختیاراتی به Google می دادند اما به نظر می رسد سیاست نامه جدید مشتریان و کاربران را آگاه تر می سازد.

با این حال برخی هشدار می دهند که سیاست نامه جدید همچنان مانند قبل، بصورت کلی به مسائل پرداخته است و برداشتهای متنوعی می توان از آنها داشت و بنابراین کاربران باید با احتیاط بیشتری با آن برخورد کنند.

حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی کاربران توسط شرکت هایی که حجم عظیمی از اطلاعات کاربران را بر روی سرورهای خود ذخیره می کنند، همواره یکی از موضوعات مورد بحث و مناظره بوده است. بعنوان مثال، Google Buzz، که تا پیش از Google+ شبکه اجتماعی Google محسوب می شد، از لحاظ عدم حفظ حریم خصوصی کاربران، مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان واقع شده بود.

بطور خلاصه Google قصد دارد با ترکیب اطلاعات، یک کاربر را در تمامی سرویس هایش به عنوان یک کاربر واحد ببیند. با این حال کاربرانی که نگران اینگونه موارد هستند می توانند بدون ورود به سیستم Google همچنان به جستجو از طریق موتور جستجوگر این شرکت ادامه دهند. 

منبع :شرکت شبکه گستر
کد مطلب : 339
https://aftana.ir/vdcic3ap2t1ap.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی