چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ , 18 Sep 2024
جالب است ۰
آژانس اطلاعات داخلی آلمان می‌گوید گروه سایبری واحد ۲۹۱۵۵ اطلاعات نظامی روسیه (GRU) در حملات سایبری به اتحادیه اروپا نقش داشته‌اند.
منبع : Reuters
آژانس اطلاعات داخلی آلمان می‌گوید گروه سایبری واحد ۲۹۱۵۵ اطلاعات نظامی روسیه (GRU) در حملات سایبری به اتحادیه اروپا نقش داشته‌اند.
 
به گزارش افتانا، آژانس اطلاعات داخلی آلمان با انتشار یک پست در ایکس درباره گروه سایبری متعلق به واحد ۲۹۱۵۵ اطلاعات نظامی روسیه هشدار داد. این هشدار در اوج اضطراب اروپا نسبت به هکرها و جاسوس‌های روسی از زمان آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین در سال ۲۰۲۲، داده شده است. برلین اوایل امسال، روسیه را به حملات سایبری علیه حزب حاکم دموکرات سوسیال و همچنین شرکت‌ها در حوزه لجستیک، دفاعی و فناوری اطلاعات متهم کرد.
 
سازمان اطلاعاتی آلمان در هشدار خود اعلام کرد این گروه که به «کدت بلیزارد» یا «امبر بیر» هم معروف است، فعالیت‌هایی را با هدف جاسوسی و خرابکاری انجام می‌دهد که اغلب شامل تغییر صفحه اول وب سایت‌ها و انتشار داده‌های به سرقت رفته است.
 
آلمان و جمهوری چک اواسط اردیبهشت امسال، روسیه را مسئول یک سلسله حملات سایبری معرفی کرده بودند و پس از آن، اتحادیه اروپا نسبت به عواقب ناشی از این رفتار بدخواهانه در فضای سایبری، به مسکو هشدار داده بود. روابط بین مسکو و غرب، پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ و حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف، تیره شده است.
 
کد مطلب : 22440
https://aftana.ir/vdcbgab5.rhb5apiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی