سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ , 17 Sep 2024
جالب است ۰
ماشین مجازی VMware Fusion به دلیل استفاده از متغیر محیطی ناامن، گرفتار یک آسیب‌پذیری اجرای کد (code execution) شده‌است.
منبع : NIST
ماشین مجازی VMware Fusion به دلیل استفاده از متغیر محیطی ناامن، گرفتار یک آسیب‌پذیری اجرای کد (code execution) شده‌است.
 
به گزارش افتانا، آسیب‌پذیری با شناسه‌ CVE-2024-38811، شدت بالا و امتیاز CVSS 8.8 در ماشین مجازی VMware Fusion شناسایی شده‌ است که کاربر با امتیازات استاندارد را قادر می‌سازد کد مخرب را در پس‌زمینه برنامه VMware Fusion اجرا کند. استفاده از متغیرهای محیطی ناامن می‌تواند به اجرای کد مخرب منجر شود، زیرا برنامه‌ها اغلب از این متغیرها برای تعیین پارامترها و مسیرهای مهم استفاده می‌کنند. در VMware Fusion، مدیریت ناصحیح متغیرهای محیطی بدون اعتبارسنجی مناسب در فرایند اجرای برنامه، تزریق مقادیر مخرب به این متغیرها را برای یک مهاجم با دسترسی محدود (مثل یک کاربر عادی) ممکن می‌سازد.
 
در این حالت، مهاجم می‌تواند با تنظیم یا تغییر یک متغیر محیطی مرتبط با VMware Fusion، مقادیری را به برنامه تزریق کند که برنامه به عنوان ورودی معتبر پردازش می‌کند. سپس این ورودی ممکن است به اجرای کد دلخواه مهاجم منجر شود، به‌ ویژه اگر متغیرهای محیطی به فایل‌ها یا کتابخانه‌های خاصی که برنامه بارگذاری می‌کند، اشاره کنند. بنابراین متغیر محیطی ناامن به مهاجم اجازه می‌دهد که به صورت غیرمستقیم کنترل برنامه را در دست گرفته و از آن برای اجرای کد مخرب استفاده کند.
 
این آسیب‌پذیری بر نسخه‌های 13.0 تا قبل از 13.6 از VMware Fusion تأثیر می‌گذارد که روی سیستم‌عامل macOS اجرا می‌شوند و به روزرسانی VMware Fusion به نسخه‌ 13.6 یا بالاتر  راهکار رهایی از آن است.
 
ماشین مجازی VMware Fusion مختص کاربران macOS است که امکان اجرای مجازی سیستم‌عامل‌های مختلفی مانند ویندوز، لینوکس و سایر نسخه‌های macOS را بر روی دستگاه‌‌های mac فراهم می‌کند.
 
 
کد مطلب : 22439
https://aftana.ir/vdcjhxe8.uqe8tzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی