جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳ , 13 Sep 2024
جالب است ۰
گروه هکری جدیدی با نام Mad Liberator، کاربران AnyDesk را هدف حمله قرار داده است و تا کنون اطلاعات 9 قربانی را در وب‏‌سایت خود افشا کرده است.
گروه هکری جدیدی با نام Mad Liberator، کاربران AnyDesk را هدف حمله قرار داده است و تا کنون اطلاعات 9 قربانی را در وب‏‌سایت خود افشا کرده است.

به گزارش افتانا، هکرهای گروه تازه از راه رسیده Mad Liberator، پس از پذیرش درخواست anydesk توسط قربانی با نمایش یک صفحه به‌روزرسانی جعلی ویندوز در پشت زمینه، اطلاعات کاربران را به سرقت می‏‌برند و پس از مدتی برای عدم افشای اطلاعات از وی اخاذی می‏‌کنند. 
 
حمله Mad Liberator با اتصال ناخواسته به رایانه با استفاده از برنامه دسترسی از راه دور AnyDesk که در بین تیم‌های فناوری اطلاعات محبوب است آغاز می‌شود. مشخص نیست که مهاجم چگونه اهداف خود را انتخاب می‌کند، اما ممکن است شناسه‏‌های اتصال AnyDesk را تا زمانی که کسی درخواست اتصال را بپذیرد امتحان ‏کند.
 
هنگامی که درخواست اتصال تأیید شد، مهاجم یک فایل باینری به نام Microsoft Windows Update  را روی سیستم قربانی قرار می‌دهد که یک صفحه نمایش جعلی به‌روزرسانی ویندوز را نشان می‌دهد. مهاجم از این ترفند برای منحرف کردن حواس قربانی استفاده می‏‌کند و در پشت‌زمینه از ابزار AnyDesk's File Transfer  برای سرقت داده‌ها از حساب‌های OneDrive، اشتراک‌های شبکه و حافظه محلی استفاده می‌کند. در زمان نمایش صفحه به‌روزرسانی جعلی، صفحه‌کلید قربانی غیرفعال می‌شود تا از اختلال در فرآیند سرقت اطلاعات جلوگیری شود.
 
در حملات مشاهده شده توسط شرکت سوفوس که تقریباً چهار ساعت به طول انجامیده این گروه پس از سرقت اطلاعات هیچ‌گونه رمزگذاری بر روی داده‌‏ها انجام نداده است. با این حال، یادداشت‌های باج‌گیری را به اشتراک گذاشته تا از دیده شدن به اندازه کافی در محیط‌ شرکت اطمینان حاصل کند.
 
این گروه برای اخاذی از کاربران ابتدا با شرکت‏‌های قربانی تماس می‏‌گیرد و پیشنهاد می‏‌کند در صورت برآورده شدن مطالبات مالی به آنها کمک کنند تا مشکلات امنیتی خود را برطرف کرده و فایل‌های رمزگذاری شده را بازیابی کنند. اگر شرکت قربانی در 24 ساعت پاسخ ندهد، نام آنها در پورتال اخاذی منتشر می‏‌شود و هفت روز فرصت داده می‏‌شود تا با مهاجمان تماس بگیرند. پس از گذشت پنج روز دیگر، در صورت عدم پرداخت باج، تمامی اطلاعات سرقت شده در وب‌سایت Mad Liberator منتشر می‌شود. این گروه تاکنون اطلاعات 9 قربانی را منتشر کرده است.
کد مطلب : 22408
https://aftana.ir/vdcfcjd0.w6d0xagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی