پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ , 12 Sep 2024
جالب است ۰
یک آسیب‌پذیری بحرانی در افزونه GiveWP وردپرس، که در سرویس‌های پرداخت‌یار ایرانی نیز استفاده می‌شود، به‌روزرسانی این افزونه را برای جلوگیری از بهره‌برداری مهاجمان، ضروری کرده‌است.
منبع : wordfence
یک آسیب‌پذیری بحرانی در افزونه GiveWP وردپرس، که در سرویس‌های پرداخت‌یار ایرانی نیز استفاده می‌شود، به‌روزرسانی این افزونه را برای جلوگیری از بهره‌برداری مهاجمان، ضروری کرده‌است.
 
به گزارش افتانا، آسیب‌پذیری بحرانی از نوع PHP Object Injection در افزونه وردپرس GiveWP کشف شده است که منجر به اجرای کد از راه دور بدون نیاز به تایید هویت می‌شود.  آسیب‌پذیری بحرانی با شناسه CVE-2024-5932 و دارای امتیاز 10 بیش از 100 هزار وب‌سایت کاربر افزونه وردپرسی GiveWP را در معرض خطر قرار داده است. افزونه GiveWP برای جمع‌آوری کمک‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و در برخی از سرویس‌های پرداخت‌یار ایرانی نیز دارای ماژول برای این افزونه هستند.
 
زبان PHP جهت ذخیره‌سازی داده‌های پیچیده از serialization استفاده می‌کند. داده‌های Serialized شده برای ذخیره‌سازی در حجم بالا مناسب هستند و وردپرس از آن برای بسیاری از تنظیمات خود استفاده می‌کند. اما این می‌تواند یک مشکل امنیتی باشد، زیرا می‌توان برای ذخیره object های PHP از آن استفاده کرد. اگر یک افزونه داده‌های ارسال شده توسط کاربر را بدون تایید اعتبار unserialize کند، مهاجم می‌تواند اقدام به تزریق یک پی‌لود کند که موقع unserialize شدن تبدیل به یک PHP object شود. در حالی که یک PHP object ساده خطرناک نیست، اما موقعی که کلاس دارای magic method باشد این وضعیت متفاوت خواهد بود.
 
افزونه GiveWP دارای ویژگی‌های متعددی از جمله فرم‌های کمک مالی شخصی‌سازی شده و یکپارچه‌سازی با درگاه‌ها و سرویس‌های شخص ثالث و ... است. با بررسی کد منبع این افزونه مشاهده می‌شود که تابع give_process_donation_form()  برای رسیدگی و پردازش کمک‌های مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در داخل این تابع از توابع دیگری جهت تایید اعتبار داده‌ها استفاده می‌شود، اما متاسفانه در نسخه آسیب‌پذیر بر روی پارامتر POST به نام give_title تایید اعتبار کافی انجام نمی‌شود که این درنهایت باعث بهره‌برداری از آسیب‌پذیری خواهد شد و می‌توان یک وب‌شل را بر روی سرور آپلود کرد.
 
نسخه 3.14.1 و تمام نسخه‌های پایین‌تر افزونه GiveWP تحت تاثیر این آسیب‌پذیری قرار دارند. این آسیب‌پذیری در نسخه 3.14.2 برطرف شده است و باید در اسرع وقت نسبت به نصب این نسخه یا نسخه‌های بالاتر اقدام شود.
 
کد مطلب : 22405
https://aftana.ir/vdccp0qi.2bqix8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی