پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ , 12 Sep 2024
جالب است ۰
با به‌روزرسانی جدید مایکروسافت برای این مشکل ویندوز

دیگر با صفحه بازیابی BitLocker مواجه نمی‌شوید

مایکروسافت مشکلی که باعث می‌شد برخی دستگاه‌های ویندوزی پس از نصب به‌روزرسانی‌های امنیتی ماه جولای از حالت بازیابی BitLocker راه‌اندازی شوند، برطرف کرد.
منبع : bleepingcomputer
مایکروسافت مشکلی که باعث می‌شد برخی دستگاه‌های ویندوزی پس از نصب به‌روزرسانی‌های امنیتی ماه جولای از حالت بازیابی BitLocker راه‌اندازی شوند، برطرف کرد.
 
به گزارش افتانا، مایکروسافت یک مشکل ناشی از به‌روزرسانی ماه جولای را در ویندوز برطرف کرد. به گفته این شرکت، پس از نصب به‌روزرسانی امنیتی ویندوز که 9 جولای 2024 منتشر شد، ممکن است هنگام راه‌اندازی دستگاه، صفحه بازیابی BitLocker مشاهده شود. کاربرانی که تحت تأثیر این نقص امنیتی قرار گرفته‌اند با صفحه بازیابی BitLocker مواجه می‌شوند و باید کلید بازیابی BitLocker را وارد کنند تا بتوانند درایو را باز کرده و سیستم را به ‌طور عادی از حالت بازیابی راه‌اندازی کنند.
 
این اتفاق معمولاً پس از به‌روزرسانی ویندوز رخ نمی‌دهد. کاربرانی که گزینه Device Encryption را را در تنظیمات در قسمت Privacy & Security -> Device encryption فعال کرده‌اند، بیشتر ممکن است هنگام راه‌اندازی سیستم خود با صفحه بازیابی BitLocker مواجه شوند. BitLocker یک ویژگی امنیتی ویندوز است که درایوهای حافظه را رمزگذاری می‌کند تا از سرقت یا افشای داده‌ها جلوگیری شود. کامپیوترهای ویندوزی معمولاً تنها پس از رویدادهایی مانند تغییرات سخت‌افزاری یا به‌روزرسانی‌های TPM (ماژول پلتفرم قابل اعتماد) وارد حالت بازیابی BitLocker می‌شوند تا به درایوهای محافظت‌شده دسترسی پیدا کنند. TPM یک تراشه امنیتی است که در مادربوردهای کامپیوترها نصب می‌شود یا به صورت افزونه قابل نصب است. این تراشه برای اجرای عملیات رمزنگاری مانند ایجاد، ذخیره‌سازی و مدیریت کلیدهای رمزنگاری استفاده می‌شود و به افزایش امنیت سیستم‌ها کمک می‌کند.
 
کاربران می‌توانند با وارد شدن به پرتال صفحه بازیابی BitLocker با استفاده از حساب کاربری مایکروسافت خود، BitLocker را بازیابی کنند. در آگوست 2022، دستگاه‌های ویندوزی تحت تأثیر مشکلات مشابهی قرار گرفتند و پس از به‌روزرسانی امنیتی KB5012170 برای Secure Boot DBX  با خطاهای 0x800f0922 مواجه شدند که باعث شد برخی دستگاه‌ها در صفحه بازیابی BitLocker راه‌اندازی شوند.
 
مایکروسافت نصب آخرین به‌روزرسانی ویندوز را توصیه کرده‌ است، زیرا شامل وصله‌های امنیتی و رفع نواقص مهمی، ازجمله این نقص است.
 
این مشکل، چندین پلتفرم ویندوزی، اعم از سرور و کلاینت را تحت تأثیر قرار داده است:
•    کلاینت: Windows 11 version 23H2، Windows 11 version 22H2، Windows 11 version 21H2، Windows 10 version 22H2، Windows 10 version 21H2
•    سرور: Windows Server 2022، Windows Server 2019، Windows Server 2016، Windows Server 2012، Windows Server 2012 R2، Windows Server 2008، Windows Server 2008 R2
 
 
 
کد مطلب : 22399
https://aftana.ir/vdceox8w.jh8woi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی