پنجشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ , 12 Sep 2024
جالب است ۰
تصویب قانونی برای جدال با تبلیغات گمراه‌کننده

آمریکا نظرات و فالوئرهای جعلی را ممنوع کرد

کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده آمریکا با هدف مبارزه با تبلیغات گمراه‌کننده قانون جدیدی تصویب کرد که بر اساس آن، استفاده از نظرات ساختگی، خرید فالوئر و سانسور نظرات منفی و نظرات نوشته شده توسط هوش مصنوعی را ممنوع است.
کمیسیون تجارت فدرال  ایالات متحده آمریکا با هدف مبارزه با تبلیغات گمراه‌کننده قانون جدیدی تصویب کرد که بر اساس آن، استفاده از نظرات ساختگی، خرید فالوئر و سانسور نظرات منفی و نظرات نوشته شده توسط هوش مصنوعی را ممنوع است.
 
به گزارش افتانا، کمیسیون تجارت فدرال  ایالات متحده آمریکا (FTC) قانون جدیدی را با هدف جلوگیری از تبلیغات گمراه‌‌کننده تصویب کرد. طبق قانون جدید، نظرات ساختگی، خرید فالوئر در شبکه‌های اجتماعی و سانسور نظرات منفی درباره محصولات ممنوع است. این ممنوعیت‌ها، نظرات نوشته شده توسط هوش مصنوعی را هم شامل می‌شود.
 
نوشتن نظرات تقلبی و خرید بررسی‌هایی که از محصول خاصی تعریف می‌کنند به یکی از معضلات خرید آنلاین تبدیل شده است و البته پیشرفت هوش مصنوعی نیز به ابزاری در دست شرکت‌های بازاریابی تبدیل شده تا با انتشار محتوای فیک و تقلبی، به سردرگمی خریداران بیفزایند. طبق آمار اعلامی آمازون، این شرکت فقز در سال 2020، بیش از 200 میلیون نظر تقلبی در مورد محصولات ارائه شده در این فروشگاه را پاک کرده است. گزارش دیگری از Yelp نیز ادعا می‌کند که بیش از 950 فرد یا گروه‌های مشکوک را در سایر پلتفرم‌های فروش آنلاین شناسایی کرده که با ثبت بررسی‌های مثبت تلاش دارند تا خریداران را فریب دهند. اکنون ظهور هوش مصنوعی مولد نیز کار را از هر زمان دیگری برای بازیگران مخرب دنیای بازاریابی راحت‌تر کرده است.
 
به گفته Lina Khan، رئیس FTC بررسی‌های تقلبی نه فقط وقت و پول مردم را هدر می‌دهند، بلکه بازار را نیز آلوده می‌کنند و باعث ضرر رقبایی می‌شود که از روش‌های صادقانه در بازاریابی محصولات‌شان استفاده می‌کنند.
 
خلاصه‌ای از بندهای قانون جدید که با رای قاطع هر پنج عضو FTC به تصویب رسیده و هدف آن مبارزه با این نوع تبلیغات گمراه کننده عنوان شده است در ادامه آمده است:
- ثبت بررسی‌های تقبلی یا ریاکارانه ممنوع است. این ممنوعیت شامل بررسی‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی و کسانی که تجربه واقعی کار با محصول را نداشته‌اند هم می‌شود.
- کسب‌وکارها حق خرید یا فروش نظرات را ندارند. فرقی نمی‌کند این نظرات مثبت باشند یا منفی.
- اینسایدرها و کسانی که محصولات جهت بررسی برای آنها ارسال می‌شود باید روابط‌شان با شرکت صاحب محصول را شفاف اعلام کنند.
- فعالیت وب‌سایت‌های بررسی محصولات که ادعای مستقل بودن می‌کنند اما توسط شرکت‌های تولیدکننده کنترل می‌شوند ممنوع است.
- تهدید افرادی که نظر منفی درج کرده‌اند یا پاک کردن نظرات منفی ممنوع است.
- استفاده از ربات‌ها و فالوئرهای فیک در شبکه‌های اجتماعی ممنوع است.
 
بر اساس مصوبه کمیسیون تجارت فدرال، هر مورد تخطی از این قانون می‌تواند تا 51،744 دلار جریمه در پی داشته باشد. البته دادگاه‌ها می‌توانند بر اساس تشخیص خودشان مقدار جریمه را کاهش دهند.
 
اکنون باید دید چه تدبیری برای اجرای این قانون اندیشیده می‌شود و نحوه اعمال اثربخش آن چگونه خواهدبود.
 
کد مطلب : 22393
https://aftana.ir/vdcippar.t1ar32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی