چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ , 18 Sep 2024
جالب است ۰
سهامداران شرکت امنیت سایبری کراود استرایک (CrowdStrike ) از این شرکت به دلیل پنهانکاری درباره پیامدهای سهل‌انگاری در تست نرم‌افزاری و کلاهبرداری از آنها، شکایت کردند.
سهامداران شرکت امنیت سایبری کراود استرایک (CrowdStrike ) از این شرکت به دلیل پنهانکاری درباره پیامدهای سهل‌انگاری در تست نرم‌افزاری و کلاهبرداری از آنها، شکایت کردند.
 
به گزارش افتانا، سهامداران کراود استرایک می‌گویند این شرکت امنیت سایبری با پنهان کردن اینکه چگونه تست نرم‌افزاری ناکافی، می‌توانست باعث اختلال جهانی در ۱۹ ژوئیه و از کار افتادن بیش از هشت‌میلیون رایانه ویندوز شود از آنها کلاهبرداری کرده است.
 
در شکایت گروهی پیشنهادی که سه‌شنبه شب، در دادگاه فدرال آستین، تگزاس ارائه شد، سهامداران گفتند: هنگامی که یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری معیوب، خطوط هوایی، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و خطوط اورژانس در سراسر جهان را مختل کرد، متوجه شدند که تضمین‌های کراود استرایک درباره فناوری این شرکت، اساسا نادرست و گمراه‌کننده بوده است.
 
آنها گفتند که قیمت سهام کراود استرایک در مدت ۱۲ روز بعد از این واقعه، ۳۲ درصد کاهش یافت و ۲۵ میلیارد دلار از ارزش بازار این شرکت کاست. همچنان که پیامدهای این اختلال آشکار مشخص شد، جورج کورتز، مدیرعامل کراود استرایک،  برای شهادت در برابر کنگره فراخوانده شد و خطوط هوایی دلتا، دیوید بویز، وکیل برجسته را برای دریافت خسارت استخدام کرد. در این شکایت، به اظهاراتی در کنفرانسی به تاریخ پنجم مارس اشاره شده است که در آن، کورتز نرم‌افزار کراود استرایک  را معتبر، آزمایش شده و تاییدشده توصیف کرد.
 
کراود استرایک که در شهر آستین مستقر است، در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه، اعلام کرد بر این باوریم که این شکایت، فاقد ارزش است و ما به‌شدت از شرکت دفاع خواهیم کرد. کورتز و برت پادبره، مدیر مالی، افرادی هستند که علیه آنها اقامه دعوا شده است.
 
این شکایت که توسط انجمن بازنشستگان شهرستان پلیموث در پلیموث، ماساچوست مطرح شده، به دنبال دریافت خسارت نامشخصی برای دارندگان سهام کلاس A کراود استرایک بین ۲۹ نوامبر سال ۲۰۲۳ تا ۲۹ ژوئیه سال ۲۰۲۴ است. سهامداران اغلب پس از اخبار منفی غیرمنتظره که باعث کاهش قیمت سهام می شود، از شرکت‌ها شکایت می کنند و کراود استرایک ممکن است با شکایت‌های بیشتری روبرو شود.
 
به گفته اد باستیان، مدیرعامل شرکت دلتا، این اختلال، ۵۰۰ میلیون دلار برای خطوط هوایی او هزینه داشته که شامل درآمد از دست رفته و غرامت و هتل برای مسافران سرگردان بوده است.
 
 
کد مطلب : 22344
https://aftana.ir/vdceex8w.jh8wei9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی