دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ , 9 Sep 2024
جالب است ۰
وجود یک باگ در مدیریت گذرواژه مرورگر کروم که باعث شد بسیاری از گذرواژه‌های ذخیره شده توسط کاربران این مرورگر حذف شوند، گوگل را ناچار به عذرخواهی از کاربران کرد.
منبع : forbes
وجود یک باگ در مدیریت گذرواژه مرورگر کروم که باعث شد بسیاری از گذرواژه‌های ذخیره شده توسط کاربران این مرورگر حذف شوند، گوگل را ناچار به عذرخواهی از کاربران کرد.
 
به گزارش افتانا، یک باگ در مدیریت گذرواژه‌های مرورگر کروم باعث شد بسیاری از کاربران نتوانند به گذرواژه‌های ذخیره شده، دسترسی پیدا کنند یا گذرواژه‌های جدیدی را ذخیره کنند. گوگل به این مشکل پی برد و تلاش کرد به سرعت آن را حل کند اما در این فاصله، تعداد زیادی از کاربران، گرفتار این مشکل شدند.
 
گوگل اعلام کرد این مشکل که در ۲۴ ژوئیه آغاز شد و به مدت حدود ۱۸ ساعت ادامه پیدا کرد، کاربران نسخه ام ۱۲۷ کروم در ویندوز را درگیر کرد و به دردسر انداخت.
 
با توجه به تعداد کاربران کروم که بیش از سه میلیارد نفر است، تاثیر این باگ، قابل توجه بوده است. گوگل برآورد کرد حدود ۲۵ درصد از کاربران، با تغییر در پیکربندی این برنامه مواجه شدند؛ یعنی ۷۵۰ میلیون نفر با این مشکل روبرو شدند. از این عده، حدود ۲ درصد با مشکلاتی در خصوص مدیریت گذرواژه‌ مواجه بودند؛ یعنی گذرواژه‌های ذخیره شده ۱۵ میلیون نفر، ناپدید شد.
 
راهکاری که گوگل در ابتدا ارائه کرد، نیازمند دانش فنی بود. بنابراین، گوگل به یک راهکار قابل دسترس‌تر متوسل شد که در آن، کاربران باید مرورگر کروم خود را ری‌استارت کنند تا قابلیت مدیریت گذرواژه‌ آن دوباره کار کند. گوگل بابت این اتفاق عذرخواهی کرد و به کاربران توصیه کرد برای دریافت کمک در مواجهه با مشکلات احتمالی، با پشتیبانی گوگل ورک اسپیس تماس بگیرند.
 
حادثه باگ گذرواژه‌ کروم گوگل، ریسک وابستگی صرف به مدیریت گذرواژه‌ مبتنی بر مرورگر را یادآوری می‌کند. کاربران باید مرتبا از گذرواژه‌های خود، پشتیبان‌گیری کنند و از ابزارهای مدیریت گذرواژه‌ اختصاصی برای امنیت بهبود یافته، استفاده کنند.

 
کد مطلب : 22339
https://aftana.ir/vdci3par.t1arp2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی