دوشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۳ , 9 Sep 2024
جالب است ۰
روایت مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از امنیت زیرساخت‌های کشور

سامانه بومی با حملات DDoS به زیرساخت‌ها مقابله کرد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد: سامانه بومی مقابله با حملات DDoS در کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و گزارش تحلیلی آماری آن نیز در دسترس است.
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد: سامانه بومی مقابله با حملات DDoS در کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و گزارش تحلیلی آماری آن نیز در دسترس است.
 
به گزارش افتانا، محمد جعفرپور، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در شبکه اجتماعی ویراستی با اشاره به انتشار گزارش از مقابله با حملات منع سرویس توزیع شده، اظهار کرد: بهره‌برداری از سامانه بومی مقابله با حملات DDoS، علاوه بر مقابله با حجم بالایی از حملات با استفاده از دانش جوانان نخبه ایرانی و جلوگیری از خروج ارز، شفافیت در شبکه را به همراه داشته که بسیار با ارزش است.
 
او همچنین اعلام کرد که گزارش تحلیلی آماری این سامانه از طریق این لینک در دسترس است.
 
جعفرپور اسفند سال گذشته نیز به بزرگ‌ترین حمله DDoS در تاریخ کشور اشاره کرده و گفته بود میزان حملات DDOS در کشور از مهرماه سال ۱۴۰۱ تا دی ماه سال ۱۴۰۳ بیش از ۲٠ برابر افزایش داشته و در بهمن ماه ۱۴۰۲ حجم و تعداد حملات نسبت به دی ماه حدود ۴ برابر افزایش داشته است که نشان از سازماندهی حملات به شبکه کشور و صرف هزینه‌های بسیار بالا توسط دشمنان ایران اسلامی برای منع دسترسی کاربران ایرانی به خدمات و سرویس‌ها است. او همچنین با اعلام آماری تاکید داشت بیش از ۱۶٠ حمله سایبری در روزهای منتهی به انتخابات مجلس شورای اسلامی رخ داده بود که بیشترین آن به لحاظ تعداد بسته در ثانیه مربوط به ساعت ۱۷:۵۷ روز نهم اسفند ماه بوده که با توجه به مانور‌های انجام شده و تمهیدات درنظر گرفته شده، این حمله با ۱۳۶ میلیون بسته در ثانیه به‌ طور کامل دفع شده بود.
 
عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیز با انتشار پستی در ویراستی در این باره اظهار کرد: خداقوت به همکاران پرتلاشم در شرکت ارتباطات زیرساخت که ضمن تامین پایدار پهنای باند بین‌الملل مورد نیاز کشور و «افزایش تاریخی و ۲ برابری ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور»، ‌روزانه صدها حمله منع‌خدمت توزیع شده(DDoS)را هم دفع کردند تا خللی در دسترسی هموطنان به خدمات خصوصی و دولتی داخلی به وجود نیاید.
 
 
کد مطلب : 22338
https://aftana.ir/vdch6xni.23nixdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی