دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ , 1 Jul 2024
جالب است ۰
تعدادی از شرکت‌های امنیت فناوری اطلاعات در الکامپ 1403 حضور دارند تا ضمن معرفی محصولات و خدمات خود از تازه‌‌ترین تولیدات و خدمات خود در این زمینه رونمایی کنند.
تعدادی از شرکت‌های امنیت فناوری اطلاعات در الکامپ 1403 حضور دارند تا ضمن معرفی محصولات و خدمات خود از تازه‌‌ترین تولیدات و خدمات خود در این زمینه رونمایی کنند.
 
به گزارش افتانا، بیست‌وهفتمین نمایشگاه الکامپ با شعار «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» صبح امروز با حضور عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعدادی از فعالان حوزه ارتباطات و فناوری کشور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد و تا ۱۲ تیرماه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. افتتاحیه امسال بدون سخنرانی آقای وزیر و  با بریدن روبان قرمز افتتاحیه توسط وی در سایه انتخابات ریاست جمهوری که در لحظه تهیه این گزارش مشخص شده به دور دوم کشیده شده است برگزار شد.
 
تعدادی از شرکت‌های امنیت فناوری اطلاعات نیز در الکامپ 1403 حضور دارند تا ضمن معرفی محصولات و خدمات خود از تازه‌‌ترین تولیدات و خدمات خود در این زمینه رونمایی کنند. اگر به دنبال راهکارهای امنیت سایبری، امنیت شبکه، حفاظت از داده‌ها و اطلاعات و خدمات مرتبط با این حوزه در الکامپ هستید بیشتر آنها را در سالن ۶ پیدا خواهید کرد.
 
شرکت امن‌پردازان کویر (APK) با شعار «حس خوب اعتماد»، رسالت خود را «ایجاد سازمان امن با تکیه بر استانداردهای جهانی» تعریف کرده و محصولاتی نظیر فایروال برنامه‌های تحت وب، سامانه دسترسی به اینترنت امن، سامانه مدیریت وقایع و امنیت اطلاعات، سامانه مدیریت یکپارچه تهدیدات بومی و مرکز تحلیل و نیز به اشتراک‌گذاری اطلاعات رخدادهای امنیتی را ارائه کرده‌است در غرفه 240 سالن 6 مستقر است.
 
شرکت بهین‌راهکار نیز ازجمله شرکت‌های امنیتی شناخته‌شده در کشور است که در غرفه 238 مستقر شده‌است. این مجموعه عمدتا با راه‌اندازی مراکز عملیات امنیت (SOC) و سامانه کورلاگ (CoreLog SIEM) شناخته می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به رویکرد ارائه راهکارهای جامع، محصولات خانواده CoreSolution و نیز خدمات ایجاد مراکز عملیات یکپارچه (UOC) در لیست فعالیت‌های این شرکت قرار گرفته است.
 
شرکت پیام‌پرداز را هم در غرفه 242 این سالن پیدا خواهید کرد. شرکت مهندسی ارتباطی پیام‌‌پرداز با هدف ارائه خدمات تخصصی در زمینه امنیت اطلاعات و ارتباطات با ترکیبی از  پژوهشگران و کارشناسان رمزنگاری و امنیت اطلاعات فعالیت می‌کند. درحال حاضر دامنه فعالیت شرکت پیام‌پرداز، تمامی حوزه‌های مشاوره، طراحی و اجرا را در برگرفته و از طرح‌های پژوهشی همچون طراحی و تحلیل الگوریتم‌های رمزنگاری تا پروژه‌های پیاده‌سازی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گسترش یافته است.
 
در غرفه 222، سری به شرکت مهندسی تحقیق و توسعه ارتباط پانا بزنید که در زمینه ارائه محصولات آنتی‌ویروس سازمانی و خدمات امنیت شبکه فعالیت می‌کند. شرکت توسعه امن کیان (تاکیان) در غرفه 18000 مستقر شده‌است. این شرکت دانش‌بنیان، با اتکا بر سال‌ها تجربه و سابقه علمی اقدام به عرضه محصولات تولیدی خود به سازمان‌های ایرانی می‌کند و تاکنون بیش از ۱۰ محصول مختلف در حوزه امنیت شبکه و فناوری اطلاعات متناسب با نیاز این بازار و با هدف امن‌سازی بومی و کاهش وابستگی به محصولات وارداتی برای زیرساخت‌های حیاتی فناوری اطلاعات کشور طراحی و تولید کرده است.
 
داده پردازان دوران در غرفه 232 مستقر شده‌است. این شرکت، فعالیت گسترده‌ای در زمینه تولید و ارائه نرم‌افزار‌ها، تجهیزات و خدمات تخصصی در چارچوب هشت گروه و AI، Portal،VoIP، Network، Hardware Equipment & Software Licensinf، ERP، و Telecom دارد. امن افزار گستر شریف هم در غرفه 236 حضور دارد؛ شرکتی که در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده و رسالت خود را تحقیق، پژوهش و تولید محصولات امنیتی بومی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور صیانت از سرمایه‌های اطلاعاتی کشور معرفی کرده است.
 
در سالن 6 همچنین شرکت پارس آوان رایان (۲۲۶)، شرکت دژ افزارنت (۲۲۸)، فناوری اطلاعات رجاء (۲۳۰)شرکت مهندسی پارتیان ابتکار پایدار (۲۱۶)، شرکت فراکامپیوتر (۲۰۶)، توسعه فناوری‌های آینده‌ساز و اثرگذار (۲۱۰)شرکت پارسیان فیبر ارتباط (۲۱۴)، نواندیشان ارتباط امن رسیس (۲۱۸)، آوای هوشمند راوین (۲۲۰)، شرکت مهندسی تحقیق و توسعه ارتباط پانا (۲۲۲)، امین درج خاورمیانه (۱۶۰۰۰) و فن آوران اطلاعات و ارتباطات شمالغرب (۲۳۴) را خواهید یافت.
 
اما اگر به دنبال شرکت‌های امنیت سایبری هستید به جز سالن ۶ نمایشگاه به سالن 31A هم سر بزنید. شرکت فدک رایانه را در غرفه 404 این سالن خواهید یافت. شرکت سپهر انفورماتیک درخشان هم در غرفه 510 سالن 31B حضور دارد. این شرکت در زمینه سیستم‌های صدور کارت‌های شناسایی، اعتباری، هوشمند و تردد فعالیت می‌کند و در این راستا، پروژه‌های بزرگ ملی را در وزارتخانه‌ها، نهادها، فرودگاه‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، انجمن‌ها، کارخانجات بزرگ صنعتی، بیمارستان‌ها و هتل‌های کشور انجام داده‌است. شرکت فناوری پیشرفته تبادل امن را در غرفه 920 سالن 40 پیدا می‌کنید.  این شرکت به ارائه خدمات در زمینه مقابله با تهدیدات بدافزاری نظیر خدمات تحلیل بدافزار و توسعه محصولات متنوع نظیر ضد بدافزار نسخه اندرویدی با نام تجاری ققنوس، ارائه راهکارهای سازمانی و نرم‌افزارهای تبادل اطلاعات، نظرات، اسناد و... نظیر پیام‌رسان سازمانی قاصدک و ارائه خدمات شبکه نظیر خدمات زیرساخت و اکتیو و خدمات امنیت شبکه، اصالت‌سنجی تجهیزات شبکه، مشاوره و تامین تجهیزات شبکه، تست نفوذ شبکه، خدمات مجازی‌سازی سرور و ... فعال است.

هلدینگ دانش‌بنیان گرین‌وب هم در غرفه 932 سالن 41 حاضر است. این شرکت با دارا بودن برندهایی همچون ایران‌سرور، چاپیروس، مانا و سرزمین نوآوری گرین‌وب بر روی راهکارهای هوشمندسازی کسب‌وکارها جهت ورود کسب‌وکارهای سنتی به دنیای دیجیتال در مسیر تحقق تحول دیجیتال فعال است.
 
روزهای آینده در پرونده ویژه افتانا با عنوان الکامپ 1403 از حضور شرکت‌های امنیت سایبری در بیست‌وهفتمین نمایشگاه الکامپ، بیشتر خواهیم گفت. 

موضوع قابل توجه اینکه به نظر می‌رسد در این دوره الکامپ، جای بسیاری از شرکت‌های فعال این حوزه خالی است. شرکت‌های ارائه‌دهنده و پشتیبانی‌کننده محصولات خارجی مانند کسپرسکی و مک‌آفی و ... و شرکت‌های تولیدکننده محصولات داخلی مثل PAM و DLP و فایروال. هزینه دلاری حضور برای شرکت‌های تولید محصولات بومی بسیار بالاست و علی‌رغم تهدیدات فراوانی که کشور از ناحیه امنیت سایبری می‌بیند و خساراتی که متحمل می‌شودٰ‌، حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه اندک است.
 
کد مطلب : 22285
https://aftana.ir/vdciwrar.t1arv2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی