در آستانه روز جهانی ارتباطات، گروه ژرفنگر با سابقه بیستوپنج سال فعالیت در حوزه ICT برای توسعه چشمانداز و باز تعریف هویت برند ژرفنگر اقدام به ریبرندینگ کرد.
در آستانه روز جهانی ارتباطات، گروه ژرفنگر با سابقه بیستوپنج سال فعالیت در حوزه ICT برای توسعه چشمانداز و باز تعریف هویت برند ژرفنگر اقدام به ریبرندینگ کرد.
به گزارش افتانا، حمید یزدانی، رئیس هیئتمدیره ژرفنگر، در مراسم رونمایی از هویت جدید ژرفنگر به ارائهای کوتاه از تاریخچه فعالیتهای ژرفنگر پرداخت و گفت: از سال ۷۸ که فعالیت خود را آغاز کردیم، همکاری خوبی با شرکت های بزرگ خارجی در زمینه ارتباطات داشتیم و اهمیت موضوع شبکههای ارتباطی و امنیت آن ها را در اولویت خود قرار دادیم. پس از اینکه در طراحی و اجرای بسیاری از پروژههای ارتباطی و مخابراتی جزو اولین شرکتهای پیشرو بودیم، توانستیم برای یک دهه پیمانکار شرکت مخابرات باشیم.
یزدانی در ادامه به نیازهای فناورانه سازمانهای بزرگ در کشور پرداخت و تشریح کرد: با یک آیندهنگری هوشمندانه تلاش کردیم نیازهای مشتریان را رصد کنیم و لایه به لایه در مسیر توسعه قرار بگیریم و با انتقال دانش، طراحی و راهاندازی پروژههای ملی متعدد را پیش ببریم. برند نورونتا و ابرزس که ذیل فعالیتهایمان شکل گرفته است بخشی از همین رویکرد هستند.
حمید یزدانی به تغییر رفتارها و سرعت تکنولوژی در کشور اشاره کرد و افزود: پس از ۲۵ سال بنا به توجه به نیازها، اکنون بر خلق زنجیره ارزش و ارائه خدمات مدیریت شده پایدار به مشتریان تاکید داریم و بنا به همین تغییر جایگاه و رویکرد و حرکت به سمت خدمات محوری اقدام به ریبرند کردیم.
امیرحسین برنجیان، مدیر برند ژرفنگر هم نوشدن و همگامی با ترندهای روز را لازمه برندهای فناورانه دانست و تشریح کرد: تغییر و بهروز بودن خاصیت شرکتهای تکنولوژیک است و سفر ۲۵ سالهای که ژرفنگر در طی دهههای اخیر داشته است آن را از شرکتی کلاسیک به شرکتی پیشرو در حوزه تلکام ICT تبدیل کرده است. ما مدتهاست که از محصولفروشی صرف به سمت ارائه راهکار و خدمات رفتهایم و به همین علت در استراتژی برند ژرفنگر بازاندیشی کردیم.
برنجیان ادامه داد: هدف ژرفنگر رفع نیازهای فناورانه سازمانها به شیوه پایدار و خلاق است تا بتوانند با اطمینان خاطر در مسیر موفقیتشان به پیش روند و این هدف را با سه ارزش «دسترسپذیری، تعهد و توسعه» در فرهنگ خود پیوند دادهایم. از آنجایی که هویت بصری قبلی با نگاهمان برای آینده همسو نبود، ریدیزاین لوگو و هویت بصری را نیز در دستور کار قرار دادیم.
در ادامه ابوذر محمدی، مدیر آژانس VU و مدیر دیزاین لوگو و هویت بصری جدید ژرفنگر هم گفت: ما در جلساتی که با مدیران شرکت داشتیم حس نگاه پویا و توسعهمند را دریافت کردیم. ما هر زمان که میخواهیم یک راهکار بصری ارائه بدهیم نیاز داریم که کیوردها و کلمات را باز کنیم و بسنجیم و به وجه بصری تبدیل کنیم. تغییر لوگو ژرفنگر با توجه به کلیدواژههایی مثل جامعیت ، امنیت ، انتقال داده و شفافیت بوده است. پس از رایزنیهای مختلف با مدیران این شرکت به این نتیجه رسیدیم که میخواهیم بجای آنکه همانند بقیه به دنبال ایده از داخل ساختار خشک و نظام مند آی تی و صفر و یک باشیم رویکردی مفهومی را دنبال کنیم و دقیقا مانند نام، مفهوم ژرفنگری و نگاه عمیق را در کنار مفهوم پایداری به مخاطب القا کنیم.
او همچنین ادامه داد: با تمرکز بر کلیدواژهها ما چتری از امنیت داشتیم که میخواستیم بر خطوط انتقال داده بگذاریم و شفافیت را در برند نمایان کنیم. از اینجا شد که عروس دریایی را بنا به تشابه بصری انتخاب کردیم. عروس دریایی ضمن اینکه دارای شبکه کامل عصبی است، تنها موجود نامیراست که دوباره از خود متولد میشود و همچنین در عمق زندگی میکنند. مضاف بر اینکه میخواهیم طبیعت سیال ژرفنگر و پویایی برند را در همین هویت القا کنیم. طبیعت عروس دریایی سیال است و لوگوی در نظر گرفته شده نیز لیاوتهای پویایی دارد.