دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
افشای اطلاعات 57 هزار کاربر انجمن هواداران کسپرسکی

اسارت هواداران غول روسی امنیت سایبری به‌دست هکرها

مدیران انجمن هواداران کسپرسکی تایید کرد که اطلاعات شخصی 56798 کاربر انجمن طرفداران روسی‌زبان کسپرسکی (Kaspersky) توسط گروه هکری معروف به «RGB»، به‌صورت آنلاین افشا شد.
منبع : hackread
مدیران انجمن هواداران کسپرسکی تایید کرد که اطلاعات شخصی 56798 کاربر انجمن طرفداران روسی‌زبان کسپرسکی (Kaspersky) توسط گروه هکری معروف به «RGB»، به‌صورت آنلاین افشا شد. 

به گزارش افتانا، اطلاعات شخصی 56798 کاربر انجمن طرفداران روسی‌زبان کسپرسکی (Kaspersky) توسط گروه هکری معروف به «RGB»، به‌صورت آنلاین افشا شد.  
 
مدیران انجمن، این افشای اطلاعات را رسماً تأیید کردند. در بیانیه‌ای که هم در این انجمن و هم در کانال تلگرام رسمی آن منتشر شد، یکی از مدیران که توسط هندل آنلاین «MiStr» شناسایی شده، ضمن تأیید به خطر افتادن امنیت انجمن، از شروع بازنشانی انبوه رمزهای عبور خبر داد. این مدیر اظهار داشت که نقض داده‌ها از هک کردن ارائه‌دهنده خدمات میزبانی انجمن سرچشمه می‌گیرد.

با وجود اینکه آدرس‌های ایمیل نزدیک به 200 کاربر نیز در دامنه «@kaspersky.com» فاش شده‌اند؛ آزمایشگاه کسپرسکی  این حمله را بررسی و تأیید کرد که هیچ یک از سرورها، سیستم‌ها یا دامنه‌های آن تحت تأثیر این نفوذ قرار نگرفته است. مقامات کسپرسکی نیز تأکید کردند که این حادثه فقط مربوط به انجمن هواداران است.



نقض داده‌ها در 24 مارس 2024 رخ داده، اما اطلاعات تا 4 آوریل امسال فاش نشده است. پایگاه داده فاش شده در وب‌سایت رسمی RGB و سپس در انجمن‌های نفوذ و تلگرام دیده شد و ظاهرا حاوی اطلاعات شخصی کاربران انجمن، از‌جمله نام کامل، آدرس‌های آی‌پی، آدرس ایمیل و رمز عبور می‌شود.
 
انجمن طرفداران، «forum.kasperskyclub.ru»، با دارا بودن بیش از 62364 پست، یک پلتفرم بسیار فعال است که کاربران می‌توانند در آن در مورد آزمایشگاه‌های کسپرسکی و محصولات آن بحث کنند و آموزش‌هایی را به اشتراک بگذارند.
 
کد مطلب : 22123
https://aftana.ir/vdcjtve8.uqe88zsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی