شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
گوگل با معرفی ۸ قابلیت جدید اندروید در نمایشگاه MWC 2024، کاربران اندروید را غافلگیر کرد.
منبع : Google
گوگل با معرفی ۸ قابلیت جدید اندروید در نمایشگاه MWC 2024، کاربران اندروید را غافلگیر کرد.
 
به گزارش افتانا، کنگره جهانی موبایل در حال برگزاری است و شرکت‌های بزرگ مشغول معرفی محصولات، خدمات و ویژگی‌های جدیدشان هستند. گوگل در همین راستا با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی چند ویژگی جدید را برای اندروید، Android Auto ،Wear OS و جمنای معرفی کرد.
 
قابلیت چت با جمنای در گوگل مسیجز
اکنون می‌توان در گوگل مسیجز مستقیماً به جمنای دسترسی داشت. جمنای در پیش‌نویس کردن پیام‌ها، همفکری برای پیداکردن ایده‌، برنامه‌ریزی جشن و رویدادها و موارد دیگر کمک می‌کند.
 
چت با جمنای در گوگل مسیجز در مرحله‌ی آزمایشی بتا است و شاید مشکلاتی داشته باشد؛ همچنین این ویژگی فعلاً فقط به زبان انگلیسی در دسترس قرار دارد.
 
خلاصه‌های نوشتاری هوش مصنوعی در Android Auto
در هنگام رانندگی ممکن است منتظر یک پیام ضروری باشیم یا برایمان عملی نباشد با دریافت هر پیام خودرو را متوقف کنیم. گوگل با قابلیت خلاصه‌سازی پیام‌ها در Android Auto این مشکل را حل می‌کند.
 
ویژگی مورد بحث همزمان با عرضه‌ی گوشی سامسونگ سری گلکسی S24 معرفی شد و اکنون به‌طور گسترده در دسترس است. قابلیت جدید به کاربر امکان می‌دهد که با یک ضربه پیامی ارسال کند، زمان رسیدن تقریبی خود را به اشتراک بگذارد یا تماسی را شروع کند.
 
نشانه‌گذاری‌های دست‌نویس در Google Docs
با ویژگی جدید Google Docs می‌توان نشانه‌های دست‌نویس به اسناد اضافه کرد. می‌توان از انگشت یا قلم در گوشی یا تبلت اندرویدی برای نوشتن نشانه‌گذاری‌ها بهره گرفت.
 
این قابلیت دارای گزینه‌هایی مانند رنگ‌های مختلف قلم و هایلایتر است تا اضافه‌کردن نوشته روی اسناد را راحت‌ و کاربردی‌تر کند.
 
تغییرات Output Switcher اندروید
اکنون هنگام پخش موسیقی از طریق YouTube Music قابلیت Output Switcher اندروید امکان جابه‌جایی بین دستگاه‌ها را می‌دهد. گوگل این ویژگی را برای اسپاتیفای نیز ممکن ساخته است.
 
نمایش داده‌های Health Connect در برنامه‌ی Fitbit
برنامه‌ی Fitbit در اندروید می‌تواند داده‌های خود را با Health Connect همگام‌سازی کند. اکنون Fitbit می‌تواند داده‌های ارسال‌شده از برنامه‌های دیگر به Health Connect را نمایش دهد.
 
برنامه‌ی Fitbit توانایی نمایش داده‌ها از برنامه‌های دیگر را نیز دارد تا کاربر بتواند با مشاهده‌ی همه‌ی آن‌ها در یک برنامه، تصویر بهتر و جامع‌تری از تناسب اندام و سلامتی خود دریافت کند. همچنین ازاین‌پس برگه‌ی You در Fitbit، داده‌‌ی مربوط‌به برنامه‌های متصل را در کنار داده‌های Fitbit نشان می‌دهد.
 
دسترسی به کارت‌های پرواز در ساعت‌های هوشمند Wear OS
کاربران اکنون می‌توانند از طریق Google Wallet به کارت‌های پرواز، بلیت رویداد‌ها، اشتراک باشگاه و موارد دیگر مستقیماً روی ساعت هوشمند Wear OS خود دسترسی داشته باشند.
 
نشان دادن مسیر نقشه در ساعت‌های هوشمند Wear OS
برای مدت‌ها ساعت‌‌های هوشمند Wear OS مانند ساعت هوشمند سامسونگ و ساعت هوشمند گوگل قابلیت مسیریابی گوگل مپس را که در گوشی‌ها موجود است نداشتند. هنگام حرکت، بهترین کار کنار‌ گذاشتن گوشی و پیدا‌ کردن مسیر از روی ساعت است.
 
مسیرهای حمل‌و‌نقل عمومی اکنون در Google Maps برای Wear OS در دسترس هستند. همچنین می‌توان جهت‌ها را از گوشی روی ساعت نشان داد تا مجبور به در دست گرفتن گوشی نباشید.
 
ادغام بیشتر گوگل لنز با گوگل مپس
گوگل لنز در Maps با ویژگی‌های هوش مصنوعی ارتقا داده شده است. در گوگل مپس می‌توان روی نماد لنز در نوار جست‌وجو کلیک کرد و دوربین گوشی را به سمت اطراف گرفت تا اطلاعاتی درباره‌ی دستگاه‌های خودپرداز، رستوران‌ها و موارد دیگر نمایش دهد.
 
امروز گوگل از پشتیبانی Screen Reader بهبودیافته برای لنز در نقشه خبر داد. اکنون ویژگی TalkBack گوشی، اطلاعات مکان، مانند ساعات کاری، رتبه‌بندی و موارد دیگر را بلند می‌خواند.
 
زیرنویس‌های هوش مصنوعی در Lookout
برنامه‌ی Lookout اکنون در سطح جهانی و به زبان انگلیسی از هوش مصنوعی برای تولید خودکار توضیحات عکس‌ها، تصاویر آنلاین و تصاویر موجود در پیام‌ها استفاده می‌کند. برای توضیح بیشتر تصویر همچنین می‌توان از آن سؤال پرسید.
کد مطلب : 22030
https://aftana.ir/vdcgzz9x.ak9xw4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی