يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
اخلاق و حریم خصوصی هوش مصنوعی در رویداد ReACT2024 بررسی شد

باید بر سرعت آموزش جامعه در زمینه هوش مصنوعی افزوده شود

در رویداد ReACT2024، موضوع اخلاق و حریم خصوصی در هوش مصنوعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اهمیت آموزش جامعه درباره فرصت و تهدیدهای هوش مصنوعی تاکید شد.

 
در رویداد ReACT2024، موضوع اخلاق و حریم خصوصی در هوش مصنوعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر اهمیت آموزش جامعه درباره فرصت و تهدیدهای هوش مصنوعی تاکید شد.
 
به گزارش افتانا؛ رویداد ReACT2024 به مدت سه روز توسط دانشکدۀ مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف برپا شد و میزبان استادان، دانشجویان و پژوهشگرانی از سراسر ایران و جهان بود. در روز سوم این رویداد، نشستی با عنوان هوش مصنوعی، اخلاق و حریم خصوصی با حضور دکتر محمدحسام تدین، معاون پژوهشکده امنیت و عضو هیئت علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و امیرمهدی صادق‌زاده، استاد دانشگاه شریف، برگزار شد.
 
دکتر تدین در این گفت‌وگو به یک پارادوکس در بحث هوش مصنوعی اشاره کرد و توضیح داد که طبق بررسی‌های انجام‌شده، اغلب افراد تمایلی به اینکه اطلاعات حریم خصوصی خود را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهند، ندارند اما این کار را انجام می‌دهند. در واقع، شرکت‌های بزرگی که پشت این فناوری‌ هستند با ارائۀ سرویس‌هایی کاربران را به دادن این اطلاعات وادار می‌کنند و فضایی را ایجاد می‌کنند که انسان در مسیری قرار بگیرد که باید این راه را برود.
 
وی همچنین با بیان اینکه بحث حریم خصوصی با آمدن هوش مصنوعی می‌تواند مورد تهدید زیادی قرار بگیرد؛ خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی برای پایداری، نیاز به داده‌های کلان دارد و این داده‌های کلان را باید از منابع مختلف دریافت کند و این منابع مختلف می‌توانند با اهداف متفاوتی اطلاعات خود را در اختیار تجهیزاتی که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند قرار بدهند.
 
دکتر تدین ادامه داد: این پایان ماجرا نیست، هوش مصنوعی در ادامه می‌تواند بدون در نظر گرفتن رضایت افراد و با توجه به نیاز بازار که عموما شرکت‌های بسیار بزرگ در پشت بحث کاربردها و اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی هستند، مورد استفاده‌های تجاری و غیر تجاری و اقتصادی قرار بگیرند.
 
عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان بیان کرد: از این نظر تهدیدات بسیار بزرگی متوجه مخاطبان هوش مصنوعی است و برای جلوگیری از این تهدیدها باید قوانین و مقررات لازم وضع شود و همچنین باید سرعت آموزش در سطح جامعه، به‌ویژه دانش‌آموزان، افزایش پیدا کند تا از خطرات احتمالی در این حوزه پیشگیری شود.
 
 
کد مطلب : 21992
https://aftana.ir/vdccioqi.2bqso8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی