شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
گوگل پنج شرکت اروپایی را به تولید نرم‌افزارهای جاسوسی و آلوده‌سازی گوشی‌های سرتاسر جهان متهم کرده است.
منبع : Reuters
گوگل پنج شرکت اروپایی را به تولید نرم‌افزارهای جاسوسی و آلوده‌سازی گوشی‌های سرتاسر جهان متهم کرده است.
 
به گزارش افتانا، گوگل می‌گوید پنج شرکتی که برنامه‌های جاسوسی تولید می‌کنند در ایتالیا، یونان و اسپانیا قرار دارند و استفاده از ابزارهای خطرناک هک را امکان‌پذیر کرده‌اند. به گزارش رویترز، گوگل از ایالات‌ متحده و متحدانش خواست برای مبارزه با جاسوس‌افزارها اقدامات بیشتری انجام دهند.
 
بسیاری از شرکت‌هایی که گوگل از آن‌ها به‌عنوان سازنده‌ی جاسوس‌افزار یاد کرده است، می‌گویند محصولاتشان برای استفاده‌ی انحصاری دولت‌های سرتاسر جهان و با هدف برقراری امنیت ملی استفاده می‌شوند.
 
نر‌م‌افزار جاسوسی پگاسوس در سال‌های اخیر به‌دلیل استفاده برای جاسوسی از بسیاری از مردم جهان، بارها خبرساز شده است. این نرم‌افزار را شرکتی به نام NSO Group ساخته. علاوه‌بر NSO، شرکت‌های دیگری وجود دارند که به گسترش فناوری جاسوسی برای استفاده‌های مخرب کمک می‌کنند.
 
تیم تحقیقات امنیتی گوگل می‌گوید: «تقاضا ازطرف مشتریان دولتی همچنان بالا است و یافته‌های ما نشان می‌دهد که فروشندگان نرم‌افزارهای جاسوسی تجاری تا چه‌ حد قابلیت‌های هک و جاسوس‌افزار را ارتقاء داده‌اند و این اقدامات، ایمنی اینترنت را برای همه کاهش می‌دهد. شرکت‌های خصوصی اکنون مسئول بخش قابل‌توجهی از پیچیده‌ترین ابزارهایی هستند که شناسایی می‌کنیم.»
 
شرکت‌هایی که با دور زدن تدابیر امنیتی در گوشی آیفون و اندروید به نفوذ در دستگاه‌ها متهم شده‌اند، شرکت‌های ایتالیایی RCS Labs و Cy4Gate و Negg Group، شرکت یونانی Intellexa و شرکت اسپانیایی Variston هستند.
 
وب‌سایت Negg Group می‌گوید فعالیت‌های این شرکت بر امنیت سایبری متمرکز است اما گوگل ادعا می‌کند نرم‌افزار آن برای جاسوسی از مردم در ایتالیا، مالزی و قزاقستان استفاده می‌شود. Variston نیز نرم‌افزاری ساخته که گوشی‌های کاربران را ازطریق مرورگرهای کروم، فایرفاکس یا اپلیکیشن‌های iOS آلوده می‌کند.
کد مطلب : 21945
https://aftana.ir/vdcamonu.49n6y15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی