شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
شرکت وارجو هدست واقعیت ترکیبی جدیدی رونمایی کرده است که طراحی مشابهی با کوئست متا و اپل ویژن پرو دارد.
منبع : CNBC
شرکت وارجو هدست واقعیت ترکیبی جدیدی رونمایی کرده است که طراحی مشابهی با کوئست متا و اپل ویژن پرو دارد.
 
به گزارش افتانا، استارتاپ فنلاندی Varjo روز دوشنبه جدیدترین هدست خود یعنی XR-4 را رونمایی کرد، محصولی که امیدوار است به شرکت‌های بزرگ صنعتی بفروشد.
 
قیمت هدست واقعیت مجازی XR-4 حدود ۴٬۰۰۰ دلار تعیین شده و این محصول فرم‌فکتور مشابه اپل ویژن پرو و هدست متا کوئست دارد. این هدست در حالی رونمایی شده است که غول‌های فناوری در حال شرط‌بندی بر آینده‌ی واقعیت مجازی و افزوده هستند، فضایی که از آن به‌عنوان نقطه‌ی عطف فناوری یاد می‌شود و تأثیری به اندازه‌ی اختراع اینترنت یا گوشی خواهد داشت.
 
برخلاف محصولات شرکت‌هایی مانند متا، هدست Varjo برای موارد استفاده‌ی شرکتی طراحی شده است. به‌عنوان مثال، خلبان‌ها برای شبیه‌سازی پرواز و نقشه‌بردارها برای نقشه‌کشی منطقه ساختمانی می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.
 
هدست XR-4 دارای دو نمایشگر 4K با ۵۰ درصد زاویه‌ی دید گسترده‌تر، شدت روشنایی بیشتر و طیف رنگی گسترده‌تری نسبت‌ به نسل قبلی است.
 
هدست جدید فنلاندی همچنین دارای دو دوربین ۲۰ مگاپیکسلی در قسمت جلویی است که به کاربر امکان می‌دهد تا دنیای اطراف خود را از طریق آن‌ها ببیند. این قابلیت مشابه آن چیزی است که متا و اپل هم در هدست‌های خود ارائه کرده‌اند.
 
به‌علاوه، XR-4 دارای حسگرهای اندازه‌گیری نور محیط و لایدار برای تعیین فاصله است و برای تعیین فواصل و مساحت‌های سطحی، از اسکن لیزری سه‌بعدی استفاده می‌کند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که کاربر وقتی هدست را روی سر خود می‌گذارد، تجربه‌ی واقعیت مجازی و افزوده‌ را با هم داشته باشد.
 
هدست XR-4 همچنین از صدای فضایی سه‌بعدی داخلی پشتیبانی می‌کند و دارای میکروفون حذف نویز و اسپیکر داخلی است. این هدست قابلیت ردیابی حرکات دست و سر کاربر و دسته‌های اختصاصی دارد که به کاربر امکان می‌دهند در محیط‌های مجازی و فیزیکی حرکت کند.
 
اوایل سال ۲۰۲۳، اپل و متا هدست‌های واقعیت ترکیبی خود را معرفی کردند. کوئست ۳ هم‌اکنون در بازار است و انتظار می‌رود هدست ویژن پرو ۳٬۵۰۰ دلاری خالق آیفون در اوایل سال ۲۰۲۴ روانه بازار شود.
کد مطلب : 21691
https://aftana.ir/vdcizqar.t1az32bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی