شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 18 May 2024
جالب است ۰
مایکروسافت از استخدام سم آلتمن و گرگ بروکمن خبر داد. این دو به ترتیب مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره OpenAI بودند.
منبع : زومیت
مایکروسافت از استخدام سم آلتمن و گرگ بروکمن خبر داد. این دو به ترتیب مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره OpenAI بودند.
 
به گزارش افتانا، مایکروسافت سم آلتمن، مدیرعامل سابق OpenAI و گرِگ بروکمن، رئیس سابق هیئت‌مدیره استارتاپ هوش مصنوعی مذکور را به‌ استخدام خود درآورد. آلتمن روز جمعه از OpenAI اخراج شد، زیرا هیئت‌مدیره‌ به توانایی‌های او برای ادامه رهبری شرکت اعتماد نداشت.
 
پس‌ از مذاکرات اخیر برای بازگرداندن احتمالی آلتمن به OpenAI، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت اعلام کرد آلتمن و بروکمن هردو به تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی پیشرفته‌ی مایکروسافت خواهند پیوست.
 
نادلا می‌گوید: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که این خبر را به‌اشتراک بگذاریم. سم آلتمن و گرگ بروکمن همراه با همکارانشان به مایکروسافت می‌پیوندند تا تیم تحقیقاتی جدید هوش مصنوعی پیشرفته را رهبری کنند. ما مشتاقانه منتظر اقدام سریعی هستیم تا منابع موردنیاز برای موفقیت آن‌ها را فراهم کنیم.»
 
استخدام آلتمن در مایکروسافت فقط چندساعت پس‌ از شکست مذاکرات با هیئت‌مدیره‌ی OpenAI برای بازگردانی او به‌عنوان مدیرعامل OpenAI انجام می‌شود.
 
برخی منابع اعلام کرده‌اند مدیرعامل سابق توئیچ، امت شیر به‌عنوان مدیرعامل OpenAI انتخاب شده است. او جانشین میرا موراتی می‌شود که پس‌ از اخراج آلتمن به‌عنوان مدیرعامل موقت OpenAI انتخاب شده بود.
 
OpenAI هنوز انتصاب امت شیر را به‌عنوان مدیرعامل تأیید نکرده اما با توجه به استخدام آلتمن در مایکروسافت، این خبر چندان هم دور از انتظار نیست.
 
طبق برخی گزارش‌های اخیر، OpenAI با آلتمن وارد مذاکره شد تا او را بار دیگر به‌عنوان مدیرعامل شرکت تعیین کند اما این اتفاق رخ نداد و هیئت‌مدیره‌ی چهارنفره‌ی شرکت هوش مصنوعی اجازه‌ی بازگشت او را نداد.
کد مطلب : 21655
https://aftana.ir/vdciwqar.t1azw2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی