يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 28 Apr 2024
جالب است ۰
مدیاتک ادعا می‌کند تراشه‌ Dimensity 9300 در برخی از بنچمارک‌های کلیدی، عملکردی در سطح Snapdragon 8 Gen 3 دارد.
منبع : Engadget
مدیاتک ادعا می‌کند تراشه‌ Dimensity 9300 در برخی از بنچمارک‌های کلیدی، عملکردی در سطح Snapdragon 8 Gen 3 دارد.
 
به گزارش افتانا، مدیاتک از پردازنده موبایلی پرچمدار خود موسوم‌ به Dimensity 9300 رونمایی کرد. این تراشه با فرایند ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و طبق اعلام مدیاتک، از نظر عملکرد و مصرف انرژی درمقایسه‌با Dimensity 9200 سال گذشته به‌طور چشم‌گیری بهبود یافته است و در برخی از بنچمارک‌های کلیدی نیز عملکردی در سطح Snapdragon 8 Gen 3 ارائه می‌دهد.
 
Dimensity 9300 از ویژگی موسوم‌ به «معماری هسته‌ی کاملاً بزرگ» بهره می‌برد که باعث می‌شود عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد. این تراشه چهار هسته‌ی فوق‌العاده بزرگ و چهار هسته‌ی بزرگ دارد که تعداد هسته‌های آن را به ۸ می‌رساند. در مقام مقایسه، Snapdragon 8 Gen 3 از یک هسته‌ی فوق‌العاده بزرگ Cortex-X4 به‌همراه ۵ هسته‌ی Cortex-A720 و همچنین ۲ هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A520 استفاده می‌کند.
 
تراشه Dimensity 9300 مدیاتک به یک هسته‌ی Cortex-X4 با فراکنس ۳٫۲۵ گیگاهرتز، سه هسته‌ی Cortex-X4 با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی Cortex-A720 با فرکانس ۲ گیگاهرتز مجهز شده است.
 
عملکرد Dimensity 9300 با مصرف انرژی در سطح Dimensity 9200 تا ۱۵ درصد بهتر است. تراشه‌ی پرچمدار جدید مدیاتک در صورت ارائه‌ی عملکرد یکسان با نسل قبلی خود، ۳۳ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. به‌گفته‌ی این شرکت عملکرد سیستم-روی-چیپ جدیدش درمقایسه‌با مدل سال گذشته حداکثر ۴۰ درصد بهتر است. امتیاز آنتوتو Dimensity 9300 به رکورد چشمگیر ۲,۱۳۰,۰۰۰ رسیده که تقریباً در سطح امتیاز آنتوتو Snapdragon 8 Gen 3 قرار دارد.
 
عملکرد گرافیک Dimensity 9300 نسبت‌ به نسل قبلی این تراشه تا ۴۶ درصد بهبود یافته و اکنون ۱۲ هسته‌ای است و بازی‌ها را با نرخ فریم بالاتر اجرا می‌کند. این سیستم-روی-چیپ از پردازنده هوش مصنوعی جدید APU 790 عملکرد یادگیری ماشینی بهبودیافته‌ای ارائه می‌دهد و سرعت پردازش اطلاعات و تولید تصویر آن حداکثر ۸ برابر بهتر از Dimensity 9200 است.
 
از دیگر ویژگی‌های Dimensity 9300 می‌توان به بهبود عکاسی و فیلم‌برداری اشاره کرد. این تراشه از ضبط فیلم HDR با وضوح 4K و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه و ردیابی جلوه‌ی تاری پس‌زمینه به‌طور لحظه‌ای پشتیبانی می‌کند. سیستم-روی-چیپ پرچمدار مدیاتک همچنین از پردازش هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با دوربین گوشی بهره می‌برد و با فرمت RAW و فرمت جدید Ultra HDR اندروید ۱۴ سازگار است.
 
اگر عملکرد Dimensity 9300 در آزمایش‌های واقعی مطابق ادعاهای مدیاتک باشد، امسال رقابت بسیار سنگین و جذابی در حوزه‌ی پردازنده‌های موبایلی پرچمدار خواهیم داشت.
 
درصورتی‌که Dimensity 9300 با قیمت کمتر از Snapdragon 8 Gen 3 عرضه شود این اتفاق می‌تواند به کاهش قیمت گوشی پرچمدار مجهز به ترشه‌ی پرچمدار مدیاتک کمک کند. به‌عنوان مثال انتظار می‌رود گوشی ویوو X100 پرو با این پردازنده‌ روانه بازار شود.
کد مطلب : 21599
https://aftana.ir/vdcf1td0.w6dy1agiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی