يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جالب است ۰
ایران در ازبکستان پارک علم و فناوری راه‌اندازی می‌کند

علم و فناوری ایران در راه سمرقند

وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان در دیدار با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور که به تاشکند سفر کرده‌‌است بر استفاده از تجارب ایران در حوزه علم و فناوری تاکید کرد.
وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان در دیدار با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور که به تاشکند سفر کرده‌‌است بر استفاده از تجارب ایران در حوزه علم و فناوری تاکید کرد.
 
به گزارش افتانا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور که به منظور توسعه همکاری‌های علمی و فناوری به ازبکستان سفر کرده است از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری ازبکستان در تاشکند بازدید کرد. وی به دعوت ابراهیم عبدالرحمانف، وزیر آموزش عالی، علوم و نوآوری ازبکستان به آن کشور سفر کرده است.
 
ابراهیم عبدالرحمانف، وزیر علوم ازبکستان در بازدید معاون علمی رئیس‌جمهور ایران از نمایشگاه بین‌المللی هفته نوآوری ازبکستان درباره استفاده از تجارب ایران در حوزه علم و فناوری ابراز تمایل کرد.
 
در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف ازبکستان، ۲۵ شرکت دانش‌بنیان ایرانی نیز در قالب پاویون جمهوری اسلامی ایران که بزرگ‌ترین پاویون نمایشگاه است، تازه‌ترین طرح‌ها و دستاوردهای فناورانه خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده‌اند. این شرکت‌ها در بخش مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی و فناوری اطلاعات تخصص دارند که از زمینه‌های مورد علاقه ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌هاست.
 
دهقانی فیروزآبادی همچنین در نشستی مشترک با وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان در تاشکند بر توسعه همکاری‌های علمی و فناوری دو کشور و ایجاد پارک علم و فناوری مشترک با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهر سمرقند تاکید کرد. وی گفت: این پارک علم و فناوری با حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان و کسب‌و‌کارهای نوپا راه‌اندازی می‌شود. مراحل مقدماتی و رایزنی‌ها میان دو کشور تا دو ماه آینده آغاز می‌شود و دو طرف ملزم به فراهم کردن زیرساخت‌ها و الزامات این پارک خواهندبود.
 
ابراهیم عبدالرحمانف، وزیر علوم، آموزش عالی و نوآوری ازبکستان نیز با استقبال از این پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: ما به دنبال همکاری در این زمینه هستیم و این پارک در کنار دانشگاه سمرقند راه‌اندازی خواهد شد.
 
بر اساس اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دیدار با وزیر صنعت ازبکستان، بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران در تاشکند و زمینه‌سازی برای عقد چند قرارداد فناوری و توسعه صادرات دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در سفر به ازبکستان است.
 
 
کد مطلب : 21531
https://aftana.ir/vdcb8sb5.rhb8fpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی