سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 14 May 2024
جالب است ۰
تلگرام در مسیر تبدیل‌ شدن به پلتفرمی همه‌جانبه است تا انواع سرویس‌ها (ازجمله بازی‌های موبایلی) را یک‌جا به کاربرانش ارائه دهد.
تلگرام در مسیر تبدیل‌ شدن به پلتفرمی همه‌جانبه است تا انواع سرویس‌ها (ازجمله بازی‌های موبایلی) را یک‌جا به کاربرانش ارائه دهد.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌کرانچ، تلگرام که اکنون بیش‌از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در سراسر دنیا دارد، رویکردش را در ماه‌های اخیر اصلاح کرده است تا مسیری مشابه وی‌چت در پیش بگیرد و به سوپراپلیکیشن تبدیل شود. وی‌چت و سایر سوپراپلیکیشن‌ها، انواع سرویس‌های مختلف را یک‌جا ارائه می‌دهند تا از اکثر نرم‌افزارهای دیگر بی‌نیاز شوید.
 
تلگرام برای تبدیل‌شدن به سوپراپ، وابستگی زیادی به حوزه‌ی غیرمتمرکز خواهد داشت و برای عملی‌کردن اهدافش با TON Foundation و Tencent همکاری می‌کند (تنسنت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چینی است و مالک وی‌چت محسوب می‌شود).
 
تلگرام مشغول کار روی پلتفرمی است که به توسعه‌دهندگان متفرقه امکان می‌دهد مینی‌اپلیکیشن برای تعامل با کاربران بسازند (از بازی‌ها گرفته تا اپلیکیشن‌های رستورانی و موارد دیگر).
 
بر اساس بیانیه مطبوعاتی تلگرام، توسعه‌دهندگان می‌توانند با بهره‌گیری از JavaScript «رابط‌های منعطفی بسازند که مستقیماً داخل تلگرام بالا می‌آیند و می‌توانند به‌طور کامل جایگزین هر وب‌سایتی شوند.»
 
تیم تلگرام برای ساخت سوپراپلیکیشن به شبکه‌ای از شرکای تجاری در حوزه‌ی زیرساخت وابسته است که عموماً سابقه‌ی خوبی در حوزه‌ی کریپتو دارند. مهم‌ترین این شرکت‌ها، TON Foundation و واحد ابری شرکت تنسنت هستند. پروژه‌ی TON توسط تلگرام راه‌اندازی شد، اما این پیام‌رسان امروزه هیچ نقشی در پروژه‌ی موردبحث ندارد و TON Foundation مؤسسه‌ای مستقل به حساب می‌آید.
 
TON Foundation در بیانیه‌ای از آغاز همکاری با Tencent Cloud خبر داده است. به‌موجب این همکاری، بازی‌های تلگرام با بهره‌گیری از سرورهای ابری تنسنت، به‌صورت بهینه‌تر اجرا می‌شوند.
 
وی‌چت یکی از موفق‌ترین نمونه‌های سوپراپلیکیشن در دنیا است و ساکنان چین وابستگی شدیدی به آن دارند. امروزه میلیون‌ها نفر از چینی‌ها با بهره‌گیری از وی‌چت پرداخت بانکی انجام می‌دهند، غذا سفارش می‌دهند و تاکسی اینترنتی می‌گیرند. تلگرام به‌لطف بهره‌مندی از شبکه‌ی مالی غیرمتمرکز می‌تواند به موفقیت گسترده‌تری دست پیدا کند. حتی ایلان ماسک نیز در پی تبدیل‌ کردن ایکس به سوپراپلیکیشن است.
 
یکی از مدیران TON Foundation می‌گوید که به‌دلیل شباهت‌ مینی‌اپ‌های وی‌چت با تلگرام، احتمالاً بسیاری از توسعه‌دهندگان وی‌چت سریعاً سراغ ساخت نرم‌افزار برای تلگرام خواهند رفت. با وجود این نباید فراموش کنیم که تلگرام در چین فیلتر است و شاید توسعه‌دهندگان چینی دلایل کافی برای پشتیبانی از این نرم‌افزار نداشته باشند. توسعه‌دهندگان به‌منظور ساخت مینی‌اپ تلگرام مجبورند مهارت کار با اپلیکیشن‌های بلاک‌چین را هم یاد بگیرند.
 
وی‌چت سیستم مالی اختصاصی دارد، اما تلگرام همین‌حالا از ۲۰ سیستم مالی پشتیبانی می‌کند و در API اختصاصی Bot Payments هیچ کمیسیونی از کاربران نمی‌گیرد. تلگرام به‌زودی میزبان والت رمزارز نیز می‌شود تا بیش از پیش در زندگی روزمره کاربرانش نقش پیدا کند.

منبع: TechCrunch
کد مطلب : 21399
https://aftana.ir/vdcdns0x.yt0fn6a22y.html
تگ ها
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی