چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
جالب است ۰
رئیس اتحادیه اروپا از مدیرعامل اپل درخواست کرد اکوسیستم‌های این شرکت را برای رقبا باز کند تا کاربران آیفون به انتخاب‌های بیشتر دسترسی داشته باشند.
رئیس اتحادیه اروپا از مدیرعامل اپل درخواست کرد اکوسیستم‌های این شرکت را برای رقبا باز کند تا کاربران آیفون به انتخاب‌های بیشتر دسترسی داشته باشند.
 
به گزارش افتانا به نقل از رویترز، تیری برتون، رئیس اتحادیه اروپا، پس‌ از دیدار با تیم کوک در بروکسل از مدیرعامل اپل درخواست کرد تا اکوسیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکتش را به‌روی رقبا باز کند.
 
برتون در مصاحبه با رویترز اعلام کرد: کار بعدی اپل و سایر شرکت‌های بزرگ حوزه‌ی فناوری تحت قانون DMA (قانون بازارهای دیجیتال) این است که دروازه‌های این شرکت به‌روی رقبا باز شوند.
 
برتون در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: وقتی از کیف‌پول الکترونیکی و مرورگرها یا فروشگاه‌های اپلیکیشن سخن به‌میان می‌آید، مصرف‌کنندگانی که از آیفون اپل استفاده می‌کنند، باید بتوانند از خدمات رقابتی طیف وسیعی از ارائه‌دهندگان بهره ببرند.
 
اپل از اظهارنظر درباره‌ی درخواست اتحادیه‌ی اروپا برای بازکردن اکوسیستمش خودداری کرد. قانونی که DMA اخیراً تصویب شده است، شامل فهرستی از بایدها و نبایدها می‌شود که اپل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری باید آن‌ها را رعایت کنند و هدف قانون مذکور افزایش رقابت است.
 
برتون استدلال‌های اپل برای بسته‌بودن اکوسیستم‌های این شرکت را نیز هدف قرار داد؛ زیرا غول فناوری اهل کوپرتینو امنیت و حریم‌ خصوصی را دلیل اصلی بسته‌بودن سیستم‌هامل‌هایی مثل iOS می‌داند. رئیس اتحادیه اروپا می‌گوید: مقررات اتحادیه اروپا بدون اینکه امنیت و حریم‌ خصوصی را به‌خطر بیندازد، باعث تقویت نوآوری می‌شود.

منبع: Reuters
 
کد مطلب : 21398
https://aftana.ir/vdcc41qi.2bqso8laa2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی