جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 3 May 2024
جالب است ۰
سرقت در حوزه تجهیزات فناوری اطلاعات و داده و همچنین خرابکاری صنعتی و دیجیتالی در سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۰۶ میلیارد یورو به آلمان خسارت زده است.
منبع : رویترز
سرقت در حوزه تجهیزات فناوری اطلاعات و داده و همچنین خرابکاری صنعتی و دیجیتالی در سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۰۶ میلیارد یورو به آلمان خسارت زده است.
 
به گزارش افتانا، طبق تحقیقات بیتکام، بنیاد دیجیتال آلمان، خسارت سرقت در حوزه تجهیزات فناوری اطلاعات و داده‌ها و همچنین خرابکاری صنعتی و دیجیتالی در بیش از هزار شرکت آلمانی از رقم ۲۰۰ میلیارد یورو در سال گذشته فراتر رفته است.
 
رالف وینترگرست، رئیس بیتکام، در این مورد گفت: اقتصاد آلمان به هدفی جذاب برای مجرمان و کشورهای متخاصم تبدیل شده است. مرزهای بین جرائم سازمان‌یافته و هکرهای دولتی نیز محو شده‌اند.
 
حدود سه‌چهارم شرکت‌های حاضر در این تحقیق در ۱۲ ماه گذشته با حملات دیجیتالی روبرو شده‌اند که البته این رقم نسبت به ۸۴ درصد شرکت های تحت بررسی در سال گذشته کمتر شده است. کاهش اندک شرکت‌های قربانی حملات سایبری، نشانه مثبتی است و حاکی از آن است که اقدامات حفاظتی تاثیرگذار بوده‌اند.
 
وینترگرست تاکید کرد که حملات سایبری، ماهیت کسب‌وکار ۵۲ درصد از این شرکت‌ها را تهدید می‌کند. حال آنکه یک سال قبل این شاخص حدود ۴۵ درصد و ۲ سال قبل ۹ درصد بود. از بین شرکت‌هایی که با حملات سایبری روبرو شده بود، اطلاعات حساس ۷۰ درصد آنها سرقت شده بود که شامل افزایشی ۷ درصدی نسبت به سال قبل است. به طور مشابه ۶۱ درصد شرکت‌ها با جاسوسی از ارتباطات دیجیتال خود روبرو شده بودند که این رقم نسبت به صال قبل ۴ درصد افزایش یافته بود.
 
سینان سلن، رئیس دفتر فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان، در این مورد گفت: واکنش ما به این تهدید فزاینده، قدرتمندتر کردن همکاری با شرکایمان، ردیابی و واکنش سریع به حملات و همچنین به‌کارگیری سیستم دفاعی است.
 
کد مطلب : 21318
https://aftana.ir/vdcevx8w.jh8zzi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی