سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 14 May 2024
جالب است ۰
مسابقه جالب برای هکرها در دفکان:

به ماهواره نفوذ کنید ۵۰ هزار دلار بگیرید

چهارمین دوره از مسابقه سالانه Hack-A-Sat در کنفرانس دف‌کان (DEF CON) برگزار خواهد شد که در آن هکرها برای نفوذ به یک ماهواره تلاش می‌کنند.
منبع : دیجیاتو
چهارمین دوره از مسابقه سالانه Hack-A-Sat در کنفرانس دف‌کان (DEF CON) برگزار خواهد شد که در آن هکرها برای نفوذ به یک ماهواره تلاش می‌کنند.
 
به گزارش افتانا، امسال چهارمین دوره از مسابقه سالانه Hack-A-Sat در کنفرانس دفکان (DEF CON) لاس‌وگاس برگزار خواهد شد. این مسابقه که توسط دولت ایالات‌متحده پشتیبانی می‌شود و جایزه‌ای ۵۰ هزار دلاری دارد، هدفش کمک به دولت برای محافظت از منابع خود، مانند ماهواره‌های فضایی، در برابر هکرهای خارجی است.
 
Hack-A-Sat که توسط نیروی فضایی و نیروی هوایی ایالات‌متحده تأسیس شده، مسابقه‌ای شبیه به بازی گروهی تسخیر پرچم است که در آن هکرها از سخت‌افزاری استفاده می‌کنند که نفوذ به یک ماهواره واقعی را شبیه‌سازی می‌کند و به داده‌های آن دسترس می‌یابند.
 
برای اولین‌بار، در رقابت امسال، هکرها برای نفوذ به Moonlighter تلاش خواهند کرد؛ یک ماهواره آزمایشی از نیروی فضایی ایالات‌متحده که امکان تجزیه‌و‌تحلیل پیشرفته تهدیدات امنیت سایبری را فراهم می‌کند. علاوه بر نفوذ بر Moonlighter و دسترسی پیداکردن بر داده‌های آن، هکرها همچنین تلاش می‌کنند تا از سیستم‌های خود در برابر دیگران محافظت کنند.
 
تیم اول ۵۰ هزار دلار، تیم دوم ۳۰ هزار دلار و تیم سوم ۲۰ هزار دلار دریافت خواهد کرد.
 
مؤسسان این مسابقه از همان ابتدا امید داشتند که از طریق آن بتوانند منابع دفاعی ایالات‌متحده را در برابر تهدیدات امنیت سایبری (به‌ویژه در مقابل قدرت‌های خارجی) تقویت کنند و این کار با اطلاع‌رسانی درباره نحوه حمله هکرها و تقویت درک دولت از نفوذ به روش‌‌های پیشرفته انجام می‌شود.
 
«کوین برنرت»، کاپیتان نیروی فضایی ایالات‌متحده، در مصاحبه‌ای گفت که دولت امیدوار است که این رقابت خلاقانه طیف گسترده‌ای از افراد متخصص درزمینه شبکه‌های سایبری را به خود جذب کند.
 
تاکنون پنج تیم به دور نهایی این مسابقه راه پیدا کرده‌اند، ازجمله تیم Poland Can Into Space که سال گذشته برنده شده بود. درنهایت برندگان مسابقه امسال، امشب (۲۲ مردادماه) در ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران اعلام خواهند شد.
کد مطلب : 21263
https://aftana.ir/vdcdsx0x.yt0f96a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی