يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 5 May 2024
جالب است ۰
کوآلکام موفق شد بر بستر شبکه 5G زیر ۶ گیگاهرتز و استفاده از مودم Snapdragon X75 5G به سرعت دانلود خیره‌کننده‌ای دست یابد.
کوآلکام موفق شد بر بستر شبکه 5G زیر ۶ گیگاهرتز و استفاده از مودم Snapdragon X75 5G به سرعت دانلود خیره‌کننده‌ای دست یابد.
 
به گزارش افتانا به نقل از گیزموچاینا، کوآلکام اعلام کرد با استفاده از طیف زیر ۶ گیگاهرتز شبکه 5G، رکورد جهانی جدیدی در انتقال داده به‌ثبت رسانده است. این شرکت موفق شد به سرعت دانلود ۷٫۵ گیگابیت برثانیه دست یابد. گفتنی است سرعت دانلود افرادی که با باند میانی یا باند C به شبکه 5G متصل می‌شوند بین ۳۵۰ تا ۴۵۰ مگابیت برثانیه است.
 
کوآلکام موفق شد رکورد سرعت انتقال داده‌ی 5G را با استفاده از سیستم Snapdragon X75 5G Modem-RF ثبت کند. این مودم جدید اواخر سال جاری به گوشی‌های هوشمند 5G بازار راه پیدا خواهد کرد.
 
شرکت مستقر در سن‌دیگو توانست با بهره‌گیری از طیف ۳۰۰ مگاهرتز و با استفاده از شبکه 5G مستقل (SA)، رکورد قابل توجهی ثبت کند. بسیاری از شبکه‌های 5G بر بستر خطوط LTE ساخته شده‌اند تا اپراتورها بتوانند سرعت دانلود بالاتری را دراختیار مشترکان خود قرار دهند. ظرفیت 5G در شبکه‌های SA بزرگ‌تر است و بنابراین سرعت بیشتری هنگام دانلود ارائه می‌دهد. این شرکت از چهار حامل نیز استفاده کرده که چهار کانال مجزای 5G را برای افزایش پهنای‌باند و ظرفیت، ترکیب می‌کند و درنتیجه سرعت انتقال داده‌ها به‌میزان درخورتوجهی افزایش می‌یابد.
 
کوآلکام همچنین از ترفندهای دیگری مثل QAM 1024 به‌جای QAM 256 استفاده کرده که باعث می‌شود درهر انتقال، داده‌های بیشتری ارسال شود. این شرکت با Time Devision Duplux (TDD) شرایطی را فراهم کرد که امکان آپلود و دانلود با فرکانس‌های مشابه اما در زمان‌های متفاوت فراهم شود.
 
گلکسی S23 اولترا سامسونگ اخیراً با مودم 5G اسنپدراگون X70 کوآلکام موفق شد به سرعت دانلود داده‌ی ۳٫۳ گیگابیت برثانیه دست یابد. بدین‌ترتیب راهکار جدید شرکت تراشه‌ساز می‌تواند سرعت دانلود اطلاعات بر بستر شبکه‌های 5G را بیش‌از دو برابر افزایش دهد.
 
سانِل پاتِل مدیر محصول شرکت کوآلکام می‌گوید: سیستم Snapdragon X75 5G Modem-RF هوشمندترین مودم بی‌سیمی است که تاکنون ساخته‌ایم و این پلتفرم برای آینده درنظر گرفته شده است. مودم مذکور با معماری 5G پیشرفته، نسل بعدی اپراتورهای ارائه‌دهنده‌ی خدمات 5G را در جهان تعریف می‌کند. ما مشتاقانه منتظر ادامه‌ی همکاری با رهبران صنعت هستیم تا بهترین تجربه‌ی اتصال به این شبکه‌ها را برای کاربران عادی، سازمانی و صنعتی تقویت کنیم.
 
دستیابی به سرعت دانلود چشم‌گیر ۷٫۵ گیگابیت برثانیه می‌تواند آینده‌ی ارتباطات موبایلی را به‌طور کامل تغییر دهد و بستری بسیار کاربردی برای ارتباط لحظه‌ای و تقریباً بدون درنگ فراهم سازد. چنین سرعت بالایی می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف مثل پزشکی داشته باشد؛ جایی‌که متخصصان از راه‌دور و با اتصال به اینترنت، بیمار خود را با بازوهای رباتیک عمل می‌کنند.

منبع: Gizmochina
کد مطلب : 21248
https://aftana.ir/vdcg7x9x.ak9qt4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی