بهگفته مدیرکل پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی پس از حدود 18ماه از آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند طبق آمارهای واصله تا پایان تیرماه، تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیش از 22 میلیون نفر است.
بهگفته مدیرکل پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی پس از حدود 18ماه از آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند طبق آمارهای واصله تا پایان تیرماه، تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیش از 22 میلیون نفر است.
به گزارش افتانا، مجید فولادیان، مدیرکل پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی، با اشاره به نقش پنجره ملی خدمات دولت هوشمند» در فراهم کردن خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم اظهار داشت: بیش از 18ماه از آغاز به کار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند میگذرد و این سامانه توانسته است، ارائه خدمات الکترونیکی پرکاربرد سازمانهای دولتی و دستگاههای اجرایی را با یک بار احراز هویت برای اقشار مختلف مردم فراهم کند. به طوری که آمارهای واصله تا پایان ماه تیر نشان میدهد، تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، بیش از 22 میلیون نفر است.
مدیرکل پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی، میزان فراخوانی سرویسها را نشانه استقبال مردم در استفاده از خدمات پنجره ملی و رفع نیازهای آنها دانست و گفت: میزان کل فراخوانی سرویسهای مستقیم، سامانههای ملی و استانی از ابتدای فعالیت تا پایان تیر ماه، انجام بیش از یکمیلیارد استعلام بوده است. به عبارت دیگر، میزان فراخوانی خدمات در این پنجره نشان میدهد، مردم بیش از یکمیلیارد بار برای رفع نیازهای خود به سراغ خدمات و استعلامات این پنجره رفتهاند.
فولادیان، وضعیت رتبهبندی دستگاهها با بیشترین آمار فراخوانی را چنین تشریح کرد: در تیرماه سال جاری، بیشترین فراخوانی سرویسها مربوط به وزارت آموزش و پرورش بوده است. به طوری که میزان فراخوانی و استفاده کاربران از سرویسهای این وزارتخانه در یک روز به بیش از 18 میلیون مراجعه رسیده است. پس از آن، وزارت راه و شهرسازی و سازمان تامین اجتماعی با بیشترین آمار رضایت مردمی و فراخوانی سرویس بالا در رتبههای دوم و سوم قرار دارند.