پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
تحقیقات جدیدی در زمینه اینترنت کشورهایی را که بیشترین محدودیت اینترنتی را در جهان اعمال می‌کنند، معرفی کرد.
تحقیقات جدیدی در زمینه اینترنت کشورهایی را که بیشترین محدودیت اینترنتی را در جهان اعمال می‌کنند، معرفی کرد.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، یک مطالعه جدید در مورد محدودیت‌های اینترنتی نشان داده است که به غیر از مظنونین همیشگی (کره شمالی، ایران، چین یا روسیه)، امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) نیز جزو محدودترین کشورها در زمینه اینترنت است و بیشترین محدودیت اینترنتی نیز در این کشور اعمال می‌شود.
 
شرکت فراهم‌کننده پروکسی Proxyrack با استفاده از طیف وسیعی از داده‌های مبتنی بر اینترنتمانند درصد افرادی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند، وضعیت تورنت‌ها و درصد کاربران اینترنت در هر کشوری، به امارات متحده عربی از ۱۰، امتیاز ۰۳/ ۸ داد و این کشور را سانسورزده‌ترین کشور جهان معرفی کرد.
 
در هر صورت، طبق آمار این تحقیق، همه در امارات از اینترنت استفاده می‌کنند، اما تقریباً نیمی (۴۳.۲ درصد) از VPN استفاده می‌کنند. در رتبه دوم این بررسی، قطر با ۹۵/ ۶ امتیاز از ۱۰ امتیاز قرار گرفته است. این کشور استفاده از تورنت‌ها را محدود نکرده و درصد کوچک‌تری از جمعیت قطر (۲/ ۳۹ درصد) از VPN استفاده می‌کنند. رتبه سوم به عربستان سعودی رسیده که تنها ۱/ ۲۷ درصد از جمعیت این کشور از VPN استفاده می‌کنند.
 
تنها کشور اروپایی که در فهرست ۱۰ رتبه برتر قرار گرفت، بلاروس بود که در جایگاه نهم ایستاده و اگر ترکیه هم اروپایی به حساب بیاید، در رتبه دهم جای گرفته است. همچنین در این بین استرالیا در رتبه هشتم قرار گرفته است. کشورهای دیگری که در این فهرست قرار داشتند شامل عمان، قزاقستان، سنگاپور و مالزی بودند.
 
انگلیس در رتبه ۱۴ و آمریکا در رتبه ۱۱ قرار دارند.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 21178
https://aftana.ir/vdcivzar.t1azy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی