دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
شرکت Razer، غول تجهیزات گیمینگ در جهان دستخوش یک حادثه نقض داده شد و اطلاعات شرکت و مشتریان لو رفت.
شرکت Razer، غول تجهیزات گیمینگ در جهان دستخوش یک حادثه نقض داده شد و اطلاعات شرکت و مشتریان لو رفت.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، شرکت Razer، غول تجهیزات گیمینگ در جهان ظاهراً با نقض اطلاعات روبه‌رو شده است که باعث شده اطلاعات شرکت و مشتریان برای فروش گذاشته شود.
 
پستی که در یک انجمن هکرها آپلود شده بود، داده‌های دزدیده شده از وب‌سایت Razer را به قیمت ۱۰۰ هزار دلار ارز دیجیتال مونرو - یک انتخاب محبوب برای مجرمان سایبری - ارائه می‌کرد که ظاهراً شامل کلیدهای رمزگذاری، پایگاه داده و اعتبارنامه‌های ورود به سیستم سایت ریزر و محصولات آن است.
 
یکی از سخنگویان شرکت گفت: تیم امنیت سایبری بلافاصله تمام وب‌سایت‌های Razer را بررسی کردند و تمام اقدامات لازم را برای ایمن‌سازی پلتفرم‌های ما انجام دادند و هنوز در حال بررسی است.
 
ریزر علاوه بر سخت‌افزارهایی مانند لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و تجهیزات جانبی متمرکز بر بازی، خدماتی مانند دسترسی به بازی‌ها، جوایز و پیشنهادات را برای کاربران ثبت‌نام شده نیز ارائه می‌کند.
 
پوستر انجمن همچنین اسکرین‌شات‌هایی را به عنوان مدارکی از نقض ارائه می‌دهد که از جمله فهرستی از فایل‌ها، آدرس‌های ایمیل، کد منبع سیستم‌های ضد تقلب در بازی‌های آنلاین و موجودی‌های Razer Gold، اعتبار مجازی شرکت برای کاربرانش را نشان می‌دهد.
 
گفته شده است که حساب‌های کاربری در میان داده‌های لو رفته را به عنوان واقعی تأیید کرده است. همچنین اعلام کرد که ریزر تمام حساب‌های کاربران خود را بازنشانی کرده است و از آن‌ها خواسته است دوباره وارد سیستم شوند و رمز عبور خود را تغییر دهند.
 
این اولین باری نیست که داده‌های شرکت بازی‌سازی آسیب‌پذیر می‌شود. در سال ۲۰۲۰، یک محقق دریافت که پایگاه داده ریزر حاوی اطلاعات شناسایی شخصی کاربران (PII)، از جمله ایمیل و آدرس‌های فیزیکی، برای عموم قابل دسترسی است و می‌توانست توسط هر کسی دیده شود، اگرچه مشخص نیست که آیا هیچ عامل تهدیدی به آن دسترسی پیدا کرده است یا خیر.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 21111
https://aftana.ir/vdcfyyd0.w6dyyagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی