يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 19 May 2024
جالب است ۰
با اجرای این چند قدم ساده به خانواده خود کمک کنید تا هنگام استفاده از اینترنت، ایمن بمانند.
با اجرای این چند قدم ساده به خانواده خود کمک کنید تا هنگام استفاده از اینترنت، ایمن بمانند.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، از آنجایی که ما بخش‌های بیشتری از زندگی خود را در فضای مجازی به سر می‌بریم، نیاز به امنیت مؤثر برای کل خانواده به طور فزاینده‌ای بیشتر می‌شود.
 
اگر می‌دانید چه اقداماتی را باید انجام دهید، می‌توانید از بسیاری از خطرات طفره بروید، اما فرزندان، دوستان و سایر بستگان شما ممکن است در ایمن ماندن آنلاین مهارت کمتری داشته باشند.
 
بنابراین اگر به دنبال یک راهنما برای امنیت سایبری خانواده هستید، ما نکاتی داریم که به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که با هیچگونه تهدید آنلاین مواجه نمی‌شوید.
 

از تمام دستگاه‌های خود محافظت کنید

همه ما این روزها دستگاه‌های متصل به اینترنت زیادی داریم - یک رایانه شخصی برای کار، یک لپ‌تاپ برای کار، تلفن همراه، یا تبلت و تلفن هوشمند برای مشغول نگه داشتن کل خانواده.
 
با این حال، این حقیقت غم‌انگیز است که هر چه دستگاه‌های متصل بیشتری داشته باشید، بیشتر مورد هدف تهدیدات آنلاین قرار خواهید گرفت. برخی از دستگاه‌ها نیز ممکن است به سادگی فاقد حفاظت کافی باشند، که مخصوصاً در دستان کاربرانی که از امنیت کمتر آگاه هستند، خطرناک است.
 

از یک VPN استفاده کنید

بسیاری از ما با نرم افزار Virtual Private Network  یا VPN آشنا هستیم زیرا باید از یکی برای اتصال به شبکه شرکت هنگام کار از خانه یا برای دسترسی به محتوای کشورهای دیگر استفاده کنیم.
 
اما یک VPN همچنین می‌تواند با پوشاندن اتصال اینترنت شما و خانواده‌تان را به صورت آنلاین ایمن نگه دارد، به این معنی که وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید نمی‌توانند فعالیت اینترنتی یا موقعیت مکانی شما را ردیابی کنند و به شما این آزادی را می‌دهد که بدون ترس در وب گشت و گذار کنید.
 

از فیشینگ دوری کنید

فیشینگ یک نوع مشهور از کلاهبرداری اینترنتی از طریق است که در آن مجرمان قصد دارند قربانیان را فریب دهند تا اطلاعات شخصی یا جزئیات مالی را با استفاده از ایمیل‌های قانونی که لینک‌های مخرب را پنهان می‌کنند، به آن‌ها تحویل دهند.
 
این کلاهبرداری‌ها در سال‌های اخیر تکامل یافته‌اند و مجرمان اغلب با تکرار برند و تصاویر آن‌ها برای فریب قربانیان ناآگاه و کلیک کردن بر روی لینک‌های خطرناک دست به کلاهبرداری می‌زنند.
 

رمزهای عبور خود را تقویت کنید

اهمیت استفاده از رمزهای عبور منحصر به فرد برای هر حساب را نمی‌توان به اندازه کافی مورد تأکید قرار داد. اگر به بازیافت رمز عبور یکسان در تمام حساب‌های خود ادامه دهید، هکرها فقط باید یک رمز عبور را حدس بزنند تا به کل زندگی دیجیتال شما دسترسی پیدا کنند.
 
استفاده از تکمیل خودکار رمز عبور به طوری که اعضای خانواده شما بتوانند به سرعت به حساب‌های مختلف خود دسترسی پیدا کنند، مسلماً در زمان صرفه‌جویی می‌کند، اما می‌تواند یک خطر امنیتی جدی باشد. در عوض، توصیه می‌شود برای هر حساب از یک رمز عبور قوی و منحصر به فرد استفاده کنید. استفاده از ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای خاص به احتمال زیاد با اطمینان از اینکه رمز عبور شما به راحتی قابل حدس زدن نیست، به حفظ امنیت شما کمک می‌کند.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 21087
https://aftana.ir/vdchqvni.23nz6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی