چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 8 May 2024
جالب است ۰
سوءاستفاده از نام و برند یک شرکت مشاوره کسب‌وکاری

«الوبیزنس» در دام «الوبیزینس»

مدیرعامل پلتفرم الوبیزنس، به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال درباره یک کلاهبرداری با سوء‌استفاده از نام این پلتفرم هشدار داد.
مدیرعامل پلتفرم الوبیزنس، به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال درباره یک کلاهبرداری با سوء‌استفاده از نام این پلتفرم هشدار داد.
 
به گزارش افتانا، حامد نوری، مدیرعامل پلتفرم الوبیزنس، به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال درباره یک کلاهبرداری با سوء‌استفاده از نام این پلتفرم هشدار داد و گفت: یک شرکت در اقدامی کلاهبردارانه، با استفاده از نام و برند مشابه «الوبیزنس» که یک پلتفرم مشاوره کسب‌و کار است، با جذب بدون بازگشت سرمایه در زمینه ارزهای دیجیتال، اعتبار این برند را خدشه‌دار کرده است.
 
وی ادامه داد: «الوبیزنس» و «الوبیزینس» دو شرکت مجزا با کارکردی متفاوت هستند. کاربران و سرمایه‌گذاران به تفاوت نام این دو برند توجه داشته باشند و پیش از سرمایه‌گذاری در هر سایتی از داشتن مجوزهای معتبر مربوطه اطمینان حاصل کنند. پلتفرم الوبیزنس به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان از سال ۱۳۹۷ در زمینه مشاوره کسب‌وکار در حال فعالیت است و هیچ ارتباطی با سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال ندارد.
 
در سایت الوبیزینس، این شرکت به‌ عنوان بنیاد سرمایه‌گذاری با هدف پرداخت سود ماهانه در ازای سرمایه‌گذاری حداقلی ۱۰ هزار تومانی معرفی شده که بر اساس ارز دیجیتالی کار می‌کند. صندوقی که مدعی است در بورس بین‌المللی نیویورک نیز فعال و به ترید ارزهای دیجیتالی مشغول است. این سایت که تقریباً تمامی ویژگی‌های طرح‌های پانزی را در حال سوءاستفاده از افراد جامعه است.
 
پانزی یکی از روش‌های کلاهبرداری پیچیده‌ است که به‌ واسطه آن سرمایه‌گذاران با وعده نرخ‌های بازده بالا و سریع توسط یک شرکت غیرمجاز، فریب می‌خورند. متاسفانه با وجود گسترش استفاده از فناوری‌های روز هنوز افراد بسیاری در هر سطحی از دانش و ثروت فریب وعده بازگشت سریع و بدون ریسک سرمایه فارغ از شرایط بازار را می‌خورند و عدم دسترسی به اسنادی که می‌تواند مشروعیت وجود تجارت و سرمایه‌گذاری را تایید کند و عدم ارائه نحوه سرمایه‌گذاری یا استراتژی شرکتی که قصد سرمایه‌گذاری در آن را دارند، برای آنها سوال ایجاد نمی‌کند. اینها دام‌هایی است که کلاهبرداران روش پانزی بر سر راه دارایی‌های خرد و کلان مردم گسترده‌اند؛ ترفندهایی که بر بستر مهندسی اجتماعی شکل می‌گیرند.
کد مطلب : 20978
https://aftana.ir/vdcfc1d0.w6dxeagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی