پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 2 May 2024
جالب است ۰
اتحادیه اروپا قانون جدیدی را وضع کرده است که بر اساس آن، سازندگان گوشی‌های هوشمند باید از باتری‌های قابل تعویض استفاده کنند.
اتحادیه اروپا قانون جدیدی را وضع کرده است که بر اساس آن، سازندگان گوشی‌های هوشمند باید از باتری‌های قابل تعویض استفاده کنند.
 
به گزارش افتانا، بیشتر گوشی‌های هوشمند در سال‌های گذشته باتری‌هایی داشتند که می‌شد به راحتی  آن‌ها را تعویض کرد. شما به ابزار یا سشوار صنعتی هم نیاز نداشتید: فقط در پشتی گوشی را باز می‌کردید، باتری را خارج می‌کردید و یک باتری جدید جای آن می‌گذاشتید. دیدن افرادی که یک باتری یدکی در جیب خود داشتند، امری عادی بود. امروزه، به لطف اکثر گوشی‌های هوشمند که از دو طرف شیشه به فلز چسبانده شده، دیگر چنین کاری نمی‌توان انجام داد.
 
با این حال، پارلمان اروپا ممکن است جهان را دوباره به آن روزها بازگرداند. در یک تغییر گسترده جدید در قانون قبلی، نمایندگان پارلمان اروپا با ۵۸۷ رای موافق در برابر ۹ رای مخالف رای دادند تا همه گجت‌ها به باتری‌هایی تجهیز شوند که به راحتی قابل تعویض باشند. وقتی می‌گوییم «به راحتی»، منظورمان این است: نمایندگان پارلمان اروپا می‌گویند که این کار نباید به ابزار خاصی نیاز داشته باشد یعنی هیچ چسبی وجود ندارد.
 
بدون چسب، سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) از اپل گرفته تا گوگل و سامسونگ باید نحوه طراحی گوشی‌ها را به شدت تغییر دهند. روش طراحی «ساندویچ شیشه‌ای» تقریباً باید متوقف شود مگر اینکه شرکت‌ها بتوانند راهی برای اتصال قطعات بدون چسب ابداع کنند.
 
بدیهی است که این قانون فقط اتحادیه اروپا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، اما OEMها احتمالاً تلفن‌هایی را به‌طور خاص برای اتحادیه اروپا طراحی نمی‌کنند. درست مانند قانون اتحادیه اروپا که اپل را مجبور می‌کند USB-C را به آیفون‌ها بیاورد (که احتمالا امسال اتفاق می‌افتد)، این قانون ویژه اتحادیه اروپا در سراسر جهان موج خواهد داشت.
 
خوشبختانه، OEMها هنوز نیازی به تغییر چیزی ندارند. این قانون ۳.۵ سال از امروز، یعنی اوایل سال ۲۰۲۷ به اجرا درمی‌آید. این امکان وجود دارد که اتحادیه اروپا بتواند این محدودیت زمانی را تمدید کند، البته اگر OEMها به زمان بیشتری نیاز داشته باشند.
 
قانون تصویب شده جدید بیشتر تلاشی برای کاهش زباله‌های زیست‌محیطی است. نمایندگان پارلمان اروپا به وضوح بیان می‌کنند که می‌خواهند صنعت فناوری در مورد باتری‌ها مسئولیت بیشتری داشته باشد. همچنین شامل قوانین مربوط به قابلیت بازیافت، حداقل سطوح فلزات گرانبها که باید از باتری‌های بازیافتی به دست آید و اهداف سخت‌گیرانه‌تری برای جمع‌آوری زباله‌ها می‌شود.
کد مطلب : 20969
https://aftana.ir/vdcf11d0.w6dxvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی