جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
یک گروه هکری موفق شده است که چندین ترابایت اطلاعات از سیستم‌های اطلاعاتی دولتی آمریکا به سرقت ببرد.
یک گروه هکری موفق شده است که چندین ترابایت اطلاعات از سیستم‌های اطلاعاتی دولتی آمریکا به سرقت ببرد.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، یک شرکت حقوقی برتر آمریکایی با مشتریانی مانند وزارت دفاع (DoD) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) آمریکا در حال حاضر در حال بررسی یک حمله سایبری مشکوک است که منجر به سرقت چند ترابایت از داده‌های حساس شد.
 
شرکت کیس‌پوینت (Casepoint) بیانیه‌ای از مدیر ارشد فناوری شرکت و ویشال راجپارا، یکی از بنیانگذاران خود صادر کرد که در آن از تأیید نفوذ سایبری به این شرکت خودداری کرد. با این حال، اکثر خبرگزاری‌های آمریکایی گزارش‌هایی مبنی بر این منتشر کردند که گروه باج‌افزاری ALPHV این حمله سایبری را مدیریت کرده و در آن موفق بوده است.
 
در همان زمان، عوامل تهدید، فهرستی از تمام داده‌های سرقت شده را در سایت خود منتشر کرد و بدین ترتیب مسئولیت حمله را بر عهده گرفت. این گروه که با دولت روسیه ارتباط دارد، ظاهراً دو ترابایت داده از Casepoint گرفته است که شامل داده‌های متعلق به دولت ایالات متحده است.
 
راجپارا همچنین تأیید کرد که این شرکت پروتکل‌های واکنش به حادثه خود را فعال کرده و یک کارشناس جرایم سایبری خارج از شرکت را برای کمک به تحقیقات به این شرکت اضافه شده است.
 
ALPHV یک گروه باج‌افزاری است، اما راجپارا در مورد باج‌گیری احتمالی و اینکه آیا شرکت تصمیم به پرداخت آن‌ها می‌گیرد یا خیر صحبتی نکرد.
 
Casepoint که خود را به عنوان یک شرکت ارائه‌دهنده «راه‌حل‌های نرم‌افزاری قانونی eDiscovery و انطباق» معرفی می‌کند، با تعدادی از سازمان‌های مطرح در بخش خصوصی و عمومی همکاری می‌کند. برخی از مشتریان آن در بخش خصوصی هستند، در حالی که مشتریان بخش دولتی عبارتند از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، وزارت دفاع ایالات متحده (DoD) و دادگاه‌های ایالات متحده.
 
همچنین به نظر می‌رسد این شرکت با یک بیمارستان مستقر در گرجستان کار کرده است زیرا برخی از داده‌های آن، از جمله یک سند قانونی و یک شناسه دولتی صادر شده، به عنوان نمونه در اختیار TechCrunch قرار گرفته است.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20906
https://aftana.ir/vdcg3y9x.ak9zz4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی