شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
جالب است ۰
مدیرعامل OpenAI خبر داد:

احتمال خروج OpenAI از اروپا

به دلیل قوانین اتحادیه اروپا برای هوش مصنوعی
اتحادیه اروپا در حال نهایی‌سازی قوانین مربوط به هوش مصنوعی است و مدیرعامل OpenAI از احتمال خروج این شرکت از اروپا به دلیل سخت‌گیری قوانین خبر داد.
اتحادیه اروپا در حال نهایی‌سازی قوانین مربوط به هوش مصنوعی است و مدیرعامل OpenAI از احتمال خروج این شرکت از اروپا به دلیل سخت‌گیری قوانین خبر داد.
 
به گزارش افتانا به نقل از رویترز، سم آلتمن، مدیرعامل شرکت OpenAI پس از نشستی که در لندن برگزار شد، اعلام کرد که این شرکت که هوش مصنوعی ChatGPT را طراحی کرده است، اگر نتواند از قوانین رگولاتوری هوش مصنوعی از سوی اتحادیه اروپا پیروی کند، ممکن است به فکر قطع سرویس هوش مصنوعی برای قاره اروپا باشد.
 
اتحادیه اروپا در حال طراحی اولین مجموعه قوانین جهانی است که بر هوش مصنوعی حاکم است. به‌عنوان بخشی از پیش‌نویس این قانون، شرکت‌هایی که ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT را به کار می‌گیرند، باید منابع هرگونه مطالب دارای کپی‌رایت را که برای توسعه سیستم‌های خود استفاده می‌شود، افشا کنند.
 
آلتمن در لندن اعلام کرد که شرکت OpenAI قبل از اقدام برای خروج سرویس‌های خود از اوپا پس از وضع قوانین رکولاتوری اتحادیه اروپا برای پیروی کردن از آن‌ها تلاش خواهد کرد.
 
مدیرعامل OpenAI به رویترز گفت: پیش‌نویس اخیر قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا (EU AI Act) سخت‌گیرانه نوشته شده است، اما شنیده‌ایم که در آینده آسان‌تر گرفته خواهد شد. قانون‌گذاران همچنان در حال مذاکره هستند.
 
اعضای پارلمان اتحادیه اروپا اوایل ماه می بر سر پیش‌نویس این قانون به توافق رسیدند. این لایحه حالا بین ارائه‌دهندگان پارلمان، شورا و کمیته اتحادیه اروپا مورد بحث قرار خواهد گرفت تا جزئیات نهایی آن تصویب شود.
 
آلتمن همچنین گفت: آنها می توانند کارهای زیادی مانند تغییر تعریف سیستم‌های هوش مصنوعی با هدف عمومی انجام دهند. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توان انجام داد.
 
سیستم هوش مصنوعی عمومی مقوله‌ای است که توسط قانون‌گذاران برای در نظر گرفتن ابزارهای هوش مصنوعی با بیش از یک برنامه کاربردی مانند مدل‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT پیشنهاد شده است.
 
منبع: Reuters
کد مطلب : 20873
https://aftana.ir/vdcjtoe8.uqeyazsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی