پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
تحقیقات نشان می‌دهد که در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ آمار نقض داده‌ها کاهش پیدا کرده است.
تحقیقات نشان می‌دهد که در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ آمار نقض داده‌ها کاهش پیدا کرده است.
 
به گزارش افتانا به نقل از تک‌رادار، طبق گزارش جهانی جدید کارشناسان امنیت سایبری Surfshark، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ در مجموع ۴۱.۶ میلیون حساب کاربری لو رفته‌اند که ممکن است رقم بزرگی به نظر برسد، اما در واقع این آمار کاهش قابل توجهی را نسبت به دوره قبل نشان می‌دهد.
 
به گفته این شرکت، این رقم نشان‌دهنده کاهش ۴۹ درصدی داده‌های نقض شده کاربران در سراسر جهان در مقایسه با سه ماهه چهارم سال قبل است، اما علی‌رغم چشم‌انداز به‌ظاهر مثبت، داشتن بیش از ۴۱ میلیون داده نقض شده حساب کاربری دلیل بسیار کمی برای خوشحالی به ما می‌دهد زیرا در برخی از نقاط جهان، تعداد حساب‌های نقض شده همچنان افزایش یافته است.
 
محققان هشدار می دهند که مجرمان سایبری می‌توانند از اطلاعات حساب دزدیده شده برای اجرای انواع کلاهبرداری‌ها و حملات سایبری از به خطر انداختن ایمیل‌های تجاری گرفته تا سرقت هویت، کلاهبرداری و غیره استفاده کنند.
 
اکثر نقض داده‌ها در روسیه با ۶.۶ میلیون مورد گزارش شده‌اند. آمریکا با ۵ میلیون مورد در رتبه دوم و پس از آن تایوان (۳.۹ میلیون)، فرانسه (۳.۲ میلیون) و اسپانیا (۳.۲ میلیون) قرار دارند. تایوان یک جهش بزرگ را تجربه کرد و تعداد موارد نقض داده ۲۱ برابر سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ بوده است.
 
به طور کلی، در سه ماهه اول ۲۰۲۳ در هر ثانیه اطلاعات یک حساب کاربری هک می‌شد.
 
Surfshark اظهار داشت که اروپا تنها منطقه‌ای است که افزایش قابل توجه در حساب‌های نقض شده در سه ماهه اول ۲۰۲۳ داشته است زیرا این تعداد از ۹.۹ میلیون به ۱۷.۵ میلیون یعنی تقریبا دو برابر رسیده است. تعداد اکانت‌های لو رفته در جمهوری چک ۹ برابر شد. با این حال، آن‌ها در مقایسه با تایوان و عربستان سعودی کمتر آسیب دیده‌اند. تعداد موارد نقض داده در این کشورها در سه ماهه اول ۲۰۲۳ حدود ۲۰ برابر بیشتر از سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ بود. کره جنوبی شاهد افزایش ۱۲ برابری موارد نقض داده‌ها بود.
 
بیشترین آمار نقض داده کاربران مربوط به Sberbank روسیه (۲.۹ میلیون حساب لو رفته)، US Weee! با 1.1 میلیون حساب لو رفته و بیمه زوریخ از سوئیس با ۷۵۶ هزار و ۷۰۰ حساب لو رفته بود.
 
Surfshark برای اطلاعات مربوط به این گزارش، داده‌ها را از ۲۹ هزار پایگاه داده در دسترس عموم جمع‌آوری کرده است.
 
منبع: Techradar
کد مطلب : 20865
https://aftana.ir/vdcamanu.49nwi15kk4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی