جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
مدیران عامل بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان از ۱۸ تا ۲۱ ژوئن برای برگزاری نشست بیلدربرگ در لیسبون پرتغال گرد هم می‌آیند.
مدیران عامل بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان از 18 تا ۲۱ ژوئن برای برگزاری نشست بیلدربرگ در لیسبون پرتغال گرد هم می‌آیند.
 
به گزارش افتانا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، سام آلتمن، مدیرعامل OpenAI قرار است به یک رویداد با رهبری کلیدی شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و گوگل و حضور جمعی از نخبگان تجاری و سیاسی در لیسبون پرتغال بپیوندد.
 
این رویداد که بیلدربرگ (Bilderberg) نام دارد، قرار است از ۱۸ تا ۲۱ ژوئن برگزار شود و افرادی مانند آلتمن یعنی ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، دمیس حسابیس، رئیس DeepMind و اریک اشمیت، مدیرعامل سابق گوگل قرار است در مورد هوش مصنوعی با یکدیگر به بحث و مبادله اطلاعات بپردازند.
 
افرادی از جمله هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین برای گستره‌ای از گفتگوها در مورد روابط بین‌الملل، تجارت، انرژی و مالی به این تایتان‌های دنیای فناوری خواهند پیوست.
 
در مجموع، همانند سال‌های گذشته حدود ۱۳۰ شرکت‌کننده از ۲۳ کشور قرار است در این نشست خصوصی شرکت کنند. آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر، برنارد لونی، رئیس شرکت بی پی، پاتریک پویان، مدیرعامل توتال انرژی، پیتر تیل سرمایه‌گذار و تعدادی از سیاستمداران اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور خواهند داشت.
 
نکته قابل توجه در مورد این نشست این است که این رویداد سه روزه پشت درهای بسته و طبق قوانین Chatham House برگزار خواهد شد یعنی هویت و وابستگی سخنرانان آن نباید فاش شود و همین مسئله باعث شده است تئوری‌های توطئه زیادی نسبت به این جلسه مطرح شود.

موضوع‌های مورد بحث

موضوع‌های کلیدی مورد بحث در نشست امسال توسط سازمان‌دهندگان آن منتشر شده و بینشی در مورد آنچه که آن را مهم‌ترین مسائل در امور جهانی می‌داند ارائه کرده است:
 
هوش مصنوعی
سیستم بانکی
چین
انتقال انرژی
اروپا
چالش‌های مالی
هند
سیاست صنعتی و تجارت
ناتو
روسیه
تهدیدات فراملی
اوکراین
رهبری ایالات متحده
 
این گفتگوها در حالی انجام می‌شود که رونمایی از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT  و بارد به نگرانی‌های فزاینده در مورد توسعه سریع این فناوری افزوده است تا جایی که آلتمن برای شهادت در سنای ایالات متحده فراخوانده شد.
 

بیلدربرگ چیست؟

نشست بیلدربرگ که اکنون در شصت‌ونهمین سال خود به سر می‌برد، در سال ۱۹۵۴ برای تقویت گفت‌وگو بین اروپا و آمریکای شمالی تشکیل شد.
 
بر اساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت آن منتشر شده، حدود دوسوم شرکت‌کنندگان از اروپا و بقیه از آمریکای شمالی هستند که تقریباً یک‌چهارم آن‌ها از سیاست و دولت و بقیه از سایر حوزه‌ها هستند. حدود یک‌پنجم شرکت‌کنندگان نیز زنان هستند.
 
و مانند همیشه، احتیاط شرط کلیدی است. شرکت‌کنندگان به‌جای هر مقام رسمی، به‌عنوان یک فرد در این نشست شرکت می‌کنند و هیچ دستور کار دقیق رسمی فاش نشده و بحث‌ها قابل گزارش نیستند.
 
این رویداد توسط بنیاد نشست بیلدربرگ سازماندهی می‌شود که خود، توسط یک کمیته‌گردان چرخشی اداره می‌شود و از طرق مختلف تأمین مالی می‌شود. هیچ هزینه ای برای حضور در این رویداد وجود ندارد، اگرچه شرکت فقط با دعوت است و انتظار می‌رود شرکت کنندگان هزینه‌های سفر و اقامت خود را بر عهده بگیرند.
 
منبع: CNBC
کد مطلب : 20844
https://aftana.ir/vdchk6ni.23nvkdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی