سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 7 May 2024
جالب است ۰
آمار و ارقام حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲میزان سرقت اطلاعات کارت‌های شناسایی دو برابر شده است.
آمار و ارقام حاکی از آن است که در سال ۲۰۲۲میزان سرقت اطلاعات کارت‌های شناسایی دو برابر شده است.
 
به گزارش افتانا به نقل از اینفوسکیوریتی، بر اساس آمار جدید UK Finance، کلاهبرداری که هنگام باز کردن حساب‌های کارت جدید توسط کلاهبرداران یا ربودن حساب‌های موجود انجام می‌شود، در سال ۲۰۲۲ دو برابر شد و تقریباً به ۵۲ میلیون پوند (۶۵ میلیون دلار) رسید.
 
این نهاد بانکی بریتانیا در «گزارش سالانه کلاهبرداری ۲۰۲۳» خود اعلام کرد که زیان کلاهبرداری آنلاین و آفلاین به طور کلی با ۸ درصد کاهش نسبت به سال گذشته به ۱.۲ میلیارد پوند (۱.۵ میلیارد دلار) رسیده است.
 
اکثریت قریب به اتفاق (۷۸ درصد) از این موارد در حال حاضر آنلاین هستند، اگرچه مواردی که از طریق ارتباطات مخابراتی (از طریق پیامک یا تلفن) انجام می‌شوند، سهم بیشتری از ضرر را تشکیل می‌دهند. ایمیل ۲ درصد از موارد کلاهبرداری در سال گذشته اما ۱۲ درصد از ضررهای مالی برای افراد را به خود اختصاص داده است.
 
هنگامی که صحبت از کلاهبرداری غیرمجاز می‌شود، دو دسته در حال افزایش هستند.
 
کلاهبرداری از طریق کارت‌های گم‌شده و دزدیده شده سالانه ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۱۰۰ میلیون پوند (۱۲۵ میلیون دلار) رسیده است. این در حالی است که سرقت اطلاعات کارت‌های شناسایی (جعل هویت) تقریباً دو برابر شده و به ۵۲ میلیون پوند رسیده است.
 
در جاهای دیگر، کلاهبرداری از طریق پرداخت (APP) همچنان در سال ۲۰۲۲ باعث بدبختی قربانیان شد. این نوع کلاهبرداری شامل کلاهبرداری‌هایی مانند کلاهبرداری عاشقانه، سازش ایمیل تجاری (BEC) و کلاهبرداری سرمایه‌گذاری می‌شود که در آن قربانی فریب داده می‌شود تا داوطلبانه پول را برای یک کلاهبردار واریز کند که معمولا آن کلاهبردار خود را به‌عنوان یک نهاد قانونی معرفی می‌کند.
 
حدود ۷۸ درصد از پرونده‌های کلاهبرداری APP سال گذشته به صورت آنلاین و ۱۸ درصد از طریق تلفن شروع شده است. به طور کلی، زیان کلاهبرداری APP به ۴۸۵ میلیون پوند (۶۰۷ میلیون دلار) رسید که کاهش ۱۷ درصدی نسبت به سال قبلرا نشان می‌دهد. کلاهبرداری جعل هویت بیشترین مبلغ (۱۷۸ میلیون پوند) و کلاهبرداری خرید بیشترین تعداد پرونده‌ها (۵۷ درصد) را به خود اختصاص داده است.
 
با این حال، تعداد پرونده‌های کلاهبرداری APP که بانک‌ها تمایل بیشتری به بازپرداخت آن‌ها به مشتریان ندارند، در این دوره ۶ درصد افزایش یافت.
 
منبع: Infosecurity
کد مطلب : 20814
https://aftana.ir/vdceev8w.jh87zi9bbj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی