شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 20 Apr 2024
جالب است ۰
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری خبر قطع شدن اینترنت در روزهای برگزاری آزمون‌های مختلف در کشور را تکذیب کرد.
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری خبر قطع شدن اینترنت در روزهای برگزاری آزمون‌های مختلف در کشور را تکذیب کرد.
 
به گزارش افتانا، محمد احسان خرامید رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به صحبت‌های یک مقام ارشد وزارت آموزش و پرورش در یکی از پیامرسانهای بومی اظهار داشت: همانگونه که سال قبل هم اعلام شد، وزارت ارتباطات برای هیچ آزمونی حتی یک دقیقه هم اینترنت را قطع نخواهد کرد.
 
دقایقی پیش رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش از رایزنی با وزارت ارتباطات برای قطعی اینترنت بین‌الملل در حین برگزاری آزمون خبر داده و گفته بود: با وزارت ارتباطات در حال رایزنی هستیم تا به مدت ۱۰ تا ۱۱ روز اینترنت بین‌الملل قطع شود!
 
طی سال‌های اخیر پدیده لو رفتن سؤالات و رواج تقلب در بین برخی داوطلبان کنکور همپای رشد شبکه‌های مجازی و وسایل الکترونیکی و ابزارهای هوشمند افزایش یافته است.
 
اگرچه برای جلوگیری از تقلب و پخش سوالات هنگام برگزاری کنکور تدابیر گوناگونی از سوی سازمان سنجش درنظر گرفته شده اما گویا موثر نبوده و اخیرا تنها روشی که می توانست امنیت این امتحان را تضمین کند قطع اینترنت اعلام شده بود. درنهایت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه به دلیل جلوگیری از تقلب و حفظ حقوق داوطلبان، با قطع اینترنت آن هم به صورت نقطه‌ای برگزار شد.

سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل نیز در واکنش به این موضوع در شبکه اجتماعی ویراستی نوشت: پیشنهاد قطع اینترنت برای کنترل تقلب‌های احتمالی‌دانش آموزان در زمان برگزاری امتحان‌های نهایی غیرقابل قبول است. اولویت پدافند غیرعامل پایداری خدمات زیرساختی به مردم ازجمله فناوری اطلاعات و ارتباطات است. خدا را شکر که این پیشنهاد تکذیب شد.

در ادامه این پیام آمده است: «زمانی که زیرساخت ارتباطات کشور زیرساخت تمام مشاغل دیجیتال می‌گردد و این بخش پیشران اقتصاد می‌شود تضمین تداوم کارکرد زیرساخت ارتباطات از منظر پدافند غیرعامل امری واجب است. البته حساب مخاطرات در سطح امنیت ملی را جدا می دانیم.»
کد مطلب : 20802
https://aftana.ir/vdcb5wb5.rhbggpiuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی