پیوست رسانهای برای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسبوکارها با تشکیل کارگروهی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین میشود.
پیوست رسانهای برای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسبوکارها با تشکیل کارگروهی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تدوین میشود.
به گزارش افتانا، نخستین کارگروه تهیه و تدوین پیوست رسانهای پروژه فیبر نوری منازل و کسبوکارها با حضور نماینده همه اپراتورهای فعال در این پروژه در مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات تشکیل شد. به تازگی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت افزایش اطلاعرسانی درباره پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسبوکارها و آگاهیبخشی درباره مزایای این پروژه به مردم صحبت کردهبود.
در این جلسه محمداحسان خرامید، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به جلسه هفته گذشته وزیر ارتباطات با مدیران اپراتورهای فعال در پروژه فیبر نوری منازل و کسبوکارها گفت: شرکتهای توسعهدهنده پروژه فیبر نوری با وجود اینکه تاکنون زحمات زیادی را سراسر کشور متحمل شدهاند اما تاکنون متناسب با آن اطلاعرسانی و آگاهیبخشی مناسبی در این باره نداشتهاند و آقای وزیر نیز به فقر اطلاعرسانی درباره این پروژه اشاره کردند که حسب دستور وزیر ارتباطات، در این مرکز کارگروهی برای هماهنگی، تهیه و تدوین پیوست رسانهای پروژه احداث فیبرنوری خانوارها و کسب وکارها با حضور نماینده اپراتورهای فعال در آن تشکیل شد.
خرامید با بیان اینکه برخی به دلیل عدم آگاهی از مزایای رقابتی و ویژگیهای این پروژه، گاهی آن را غیرضروری میدانند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا، فیبر نوری را نسخه شفابخش توسعه دسترسی و بهبود کیفیت اینترنت کاربران میدانند و این مسیری است که آنرا طی کردهاند بنابراین باید ضمن معرفی این پروژه، مشخصات، ویژگیها، مزایا و اثرات آن برای همه اقشار با دقت تبیین شود چراکه تنها راهحل اساسی مشکل سرعت اینترنت، پروژه فیبرنوری است.
رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با تاکید بر ضرورت تولید محتوای مناسب برای معرفی این پروژه گفت: یکی از ابزارهای تولید محتوا در اختیار داشتن تصاویر مناسب است؛ اما متاسفانه باوجود اینکه در حال حاضر حدود ۲،۵ میلیون پوشش فیبر نوری ایجاد شده است اما باوجود این حجم از کار، شرکتهای توسعهدهنده تصاویر مناسبی برای تولید محتوا در این زمینه در اختیار ندارند.
مشاور وزیر ارتباطات با اشاره به نقش پررنگ رسانه ملی در فرهنگ سازی، تصریح کرد: صداوسیما در فرایند استقرار پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چه در بحث فرهنگسازی و چه در بحث رفع موانع، خدمات قابل توجهی انجام داد که میتوان با استفاده از ظرفیتهای رسانه ملی، خبرگزاری و روزنامهها و سایتها و مجلات تخصصی پرونده ویژهای را برای پیشبرد پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسبوکارها تشکیل داد تا مردم بتوانند هرچه زودتر طعم شیرین فناوری را احساس کنند. پروژه فیبر نوری منازل و کسبوکارها، زیرساخت حیاتی برای کشور است که ضروری است برای موفقیت آن میان اپراتورها و شرکتهای توسعهدهنده و مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات بهمنظور تدوین پیوست رسانهای این پروژه همکاری، همافزایی و هماهنگیهای مناسبی شکل بگیرد.
در ادامه این جلسه مدیران روابط عمومی و نمایندگان اپراتورهای فعال در پروژه فیبر نوری منازل و کسبوکارها، نقطهنظرات و پیشنهادهای خود را بهمنظور اطلاعرسانی درست و دقیق و آگاهیسازی درباره این پروژه ملی ارائه کردند.