دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 29 Apr 2024
جالب است ۰
واتس‌اپ، سیگنال و سایر برنامه‌های پیام‌رسان رمزگذاری شده از بریتانیا می‌خواهند در قوانین معیوب تجدید نظر کنند.
واتس‌اپ، سیگنال و سایر برنامه‌های پیام‌رسان رمزگذاری شده از بریتانیا می‌خواهند در قوانین معیوب تجدید نظر کنند.
 
به گزارش افتانا به نقل از ورج، تعدادی از برنامه‌های پیام‌رسان رمزگذاری‌شده از جمله واتس‌اپ و سیگنال با هم متحد شده‌اند تا با قانون پیشنهادی بریتانیا مخالفت کنند و بر این عقیده‌اند که این قانون می‌تواند رمزگذاری سرتاسر را تضعیف کند. رهبران هر شرکت نامه‌ای سرگشاده امضا کرده‌اند که از دولت بریتانیا خواسته شده است که بخش‌های لایحه ایمنی آنلاین خود را فوراً بازنگری کند تا اطمینان حاصل شود که با قصد اعلام‌شده دولت برای محافظت از رمزگذاری سرتاسر و احترام به حقوق بشر برای حفظ حریم خصوصی مطابقت دارد.
 
لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا مجموعه جدیدی از قوانین است که برای محافظت از کودکان و بزرگسالان از طریق مسئول نگه داشتن شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایمنی کاربران در نظر گرفته شده است. این لایحه به دلیل پتانسیل آن برای اجازه دادن به دولت بریتانیا و تنظیم‌کننده ارتباطات آن، OFCOM (دفتر ارتباطات) برای سوءاستفاده از قدرت جدید خود هنگام تعدیل پلتفرم‌های آنلاین مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. یک بند از این لایحه شرکت‌هایی را ملزم می‌کند که خدمات پیام‌رسانی رمزگذاری‌شده سرتاسری را ارائه دهند تا پیام‌های کاربران را برای یافتن مطالب سوءاستفاده جنسی از کودکان اسکن کنند، چیزی که منتقدان معتقدند رمزگذاری و حریم خصوصی کاربر را به خطر می‌اندازد.
 
این لایحه هیچگونه حفاظت صریحی برای رمزگذاری ارائه نمی‌کند و اگر به‌صورت نوشته شده اجرا شود، می‌تواند به OFCOM اجازه دهد تا اسکن فعال پیام‌های خصوصی را در سرویس‌های ارتباطی رمزگذاری‌شده سرتاسر را اجباری کند - هدف از رمزگذاری سرتاسر را باطل کند. در نتیجه حریم خصوصی همه کاربران به خطر خواهد افتاد. سازمان ملل متحد به طور مشابه هشدار داده است که الزامات این لایحه نشان دهنده تغییر پارادایم است که مجموعه‌ای از مشکلات جدی با عواقب بالقوه وخیم را ایجاد می کند.
 
یک مقام دولتی در پاسخ به این انتقادات گفت: ما از رمزگذاری قوی پشتیبانی می‌کنیم، اما این نمی‌تواند به قیمت امنیت عمومی تمام شود. شرکت‌های فناوری وظیفه اخلاقی دارند که اطمینان حاصل کنند که خود و مجریان قانون را نسبت به سطوح بی‌سابقه سوءاستفاده جنسی از کودکان در پلتفرم‌هایشان کور نمی‌کنند. لایحه ایمنی آنلاین به هیچ وجه ممنوعیت رمزگذاری انتها به انتها را نشان نمی‌دهد و همچنین به خدماتی برای تضعیف رمزگذاری نیاز نخواهد داشت.
 
واتس‌اپ و سیگنال قبلاً اعلام کرده‌اند که در صورت تصویب این قانون در اواخر سال جاری، به جای تضعیف استانداردهای رمزگذاری تحت لایحه ایمنی آنلاین، فعالیت خود را در بریتانیا متوقف خواهند کرد. اپلیکیشن تریما مستقر در سوئیس نیز به بی‌بی‌سی نیوز اطلاع داد که تضعیف امنیت آن به هر شکل، کاملاً منتفی است.
 
این نامه سرگشاده توسط رهبران واتس‌اپ، سیگنال، تریما، المنت، وایر، سشن و وایبر امضا شده است - همه خدماتی که فناوری رمزگذاری سرتاسری را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.
 
در پایان درخواست تجدیدنظر این شرکت‌ها در این نامه آمده است: «ارائه‌دهندگان جهانی محصولات و خدمات رمزگذاری‌شده سرتاسر نمی‌توانند امنیت محصولات و خدمات خود را برای تضعیف دولت‌ها تضعیف کنند. نمی‌توان اینترنت بریتانیایی یا نسخه‌ای از رمزگذاری سرتاسری که مختص بریتانیا باشد وجود داشته باشد.»
 
منبع: The Verge
کد مطلب : 20684
https://aftana.ir/vdcjxme8.uqeyozsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی