جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 26 Apr 2024
جالب است ۰
طبق اعلام وزیر ارتباطات «سرویس ۴۰۳» برای دسترسی برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگانی راه‌اندازی شده تا امکان دسترسی به سرویس‌هایی که ایرانیان از آنها محروم شده‌اند را فراهم کند.
منبع : پیوست
پیوست: طبق اعلام وزیر ارتباطات «سرویس ۴۰۳» برای دسترسی برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگانی راه‌اندازی شده تا امکان دسترسی به سرویس‌هایی که ایرانیان از آنها محروم شده‌اند را فراهم کند.

به گزارش افتانا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت از سامانه‌ای رونمایی کرد که به گفته او برای دسترسی برنامه‌نویسان به سرویس‌هایی که ایرانیان بر اساس تحریم‌ها از آنها محروم شده‌اند طراحی شده است.

زارع‌پور در این رابطه گفت: وعده‌ای داده بودیم برای برنامه‌نویسان و کسانی که در دسترسی به سایت‌هایی که آن‌ها ما را تحریم کردند مشکل دارند، [دسترسی] را فراهم کنیم. هزار سایت و خدمت و سرویس مردم ما را محروم کرده‌اند یعنی عملا ما را فیلتر کرده‌اند و تحریم شده‌ایم. بسیاری از این ابزارها و سرویس‌ها موردنیاز برنامه‌نویسان، محققان و دانش‌پژوهان است. در شرایط فعلی برای دسترسی به اینها و اینکه آی‌پی‌هایی که در آن سمت برای سرویس‌دهنده‌ها نشان داده می‌شود از فیلترشکن استفاده می‌کنند که هم امنیت سامانه‌های‌شان را به خطر می‌اندازد و هم سرعت دسترسی را کند می‌کند.

او در رابطه با این سامانه گفت:‌ خوشحالم که اعلام کنم از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان سرویسی راه‌اندازی شده است که تمام این سایت‌های تحریمی را امکان دسترسی‌شان با حداکثر سرعت برای اقشاری که از این سایت‌ها استفاده می‌کنند فراهم کرده.

وزیر ارتباطات ادامه داد:‌ این امکانات در سایت 403.online در دسترس قرار دارد. دوستانی که حرفه‌ای هستند می‌دانند سایت‌های تحریمی موقعی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید خطای ۴۰۳ می‌دهد، به همین خاطر این اسم برای این سرویس انتخاب شده است.

ایرانیان خارج از کشور می‌توانند پیام‌رسان ایرانی نصب کنند
زارع‌پور همچنین در مورد پیام‌رسان‌های داخلی گفت: ما از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم برای حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی کارگروهی را پیش‌بینی کردیم و هفتگی جلسه داشتیم. در این چهار پنج ماهی که برای پلتفرم‌های خارجی ایجاد شده بود و میزان استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی زیاد شده بود این جلسه بعضا روزانه برگزار می‌شد. هر آنچه که سخت‌افزار و پهنای باند نیاز داشته باشند توسط وزارت ارتباطات تامین می‌شود.

او افزود: مایه افتخار است که این پیام‌رسان‌ها نیازهای میلیون‌ها نفر کاربر را در روز را برآورده کنند. همین جا لازم است اعلام کنم یکی دو عدد از این پیام‌رسان‌ها امکان فعالیت با شماره‌های خارجی را دارند. این امکان قبلا وجود نداشته. برخی هموطنان‌مان در خارج کشور چون سابقه ذهنی منفی نسبت به این موضوع دارند، اپلیکیشن‌ ایرانی نصب کرده‌اند و امکان فعال‌سازی برای‌شان وجود نداشته. اکنون این امکان وجود دارد.
کد مطلب : 20365
https://aftana.ir/vdcftmd0.w6dxvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی