پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 25 Apr 2024
جالب است ۰
کاربران فیس‌بوک ادعا می‌کنند که این شبکه اجتماعی مکالمه‌های کاربران موبایلی خود را شنود کرده و برای تبلیغات از آن‌ها استفاده می‌کند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
باشگاه خبرنگاران جوان: کاربران فیس‌بوک ادعا می‌کنند که این شبکه اجتماعی مکالمه‌های کاربران موبایلی خود را شنود کرده و برای تبلیغات از آن‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش افتانا، بسیاری از کاربران می‌گویند متوجه شده‌اند که تبلیغات فیس‌بوک به طور عجیبی دقیقا مدت کوتاهی پس از صحبت در مورد یک موضوع یا نام تجاری خاص ظاهر می‌شود.

پیش از این، یک صاحب کافی‌شاپ در سال ۲۰۲۱ وقتی درست پس از مکالمه‌ای که درباره یک جایگزین لبنی داشت و برنامه‌اش شروع به نمایش تبلیغات شیر جو دوسر کرد، مدعی شد که فیس‌بوک از او جاسوسی می‌کند.

شخص دیگری یک اتفاق عجیب دیگر را گزارش کرد، جایی که او در مورد آرکید‌های بازی VR صحبت می‌کرد و این که چگونه هیچ بازی در این نزدیکی وجود ندارد. با این حال، روز بعد، هنگامی که در فیس‌بوک پیمایش می‌کرد، متوجه تبلیغ یک بازی آرکید VR شد.

با وجود این ادعا‌های مکرر، هیچ مدرک واقعی مبنی بر این که فیس‌بوک بتواند از این طریق از کاربران جاسوسی کند، وجود نداشت.

متا، صاحب این شبکه اجتماعی، بار‌ها این اتهامات را رد کرده است. یکی از سخنگویان این شرکت قبلاً گفته بود: فیس‌بوک از میکروفون تلفن شما برای انتخاب تبلیغات یا تغییر آنچه در فید می‌بینید، استفاده نمی‌کند.

متا افزود: برخی از مقالات اخیر پیشنهاد کرده‌اند که باید به مکالمات افراد گوش دهیم تا تبلیغات مرتبط را به آن‌ها نشان دهیم. این درست نیست. ما تبلیغات را بر اساس علایق افراد و سایر اطلاعات نمایه نشان می‌دهیم، نه آنچه که آن‌ها با صدای بلند درباره آن صحبت می‌کنند. ما این کار را نمی‌کنیم.

این شرکت، اطلاعات مربوط به مکالمات شخصی را مرتبط با نوع تبلیغات هدفمند تفسیر می‌کند؛ زیرا این شبکه اجتماعی حجم عظیمی از اطلاعات را در مورد شما جمع آوری می‌کند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از اطلاعات فعالیت شما در سراسر وب، در چندین دستگاه استفاده کنند. حتی اگر به فیس‌بوک یا هر سرویس دیگری وارد نشده باشید، می‌توانند این کار را انجام دهند.

تبلیغ‌کنندگان می‌دانند کجا زندگی می‌کنید، چه چیزی دوست دارید، دوستانتان چه کسانی هستند، چقدر پول در می‌آورید و از اعتقادات سیاسی‎ و خیلی چیز‌های دیگر مربوط به شما اطلاع دارند؛ بنابراین درمورد چیزی که راجع به آن صحبت کرده‌اید، تبلیغات دریافت می‌کنید.
کد مطلب : 20266
https://aftana.ir/vdcfv0d0.w6dxvagiiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی