پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ , 28 Mar 2024
جالب است ۰
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به فعال بودن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشور گفت: ایلان ماسک باید قواعد سرزمین‌های کشور را بپذیرد.
منبع : خبرگزاری ايرنا
ایرنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به فعال بودن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشور گفت: ایلان ماسک باید قواعد سرزمین‌های کشور را بپذیرد.

به گزارش افتانا، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار داشت: از اینترنت‌های ماهواره‌ای استقبال می‌کنیم، اما هر کسی می‌خواهد براساس قوانین بین‌المللی هر اپراتور ماهواره‌ای را در قلمرو سرزمینی کشوری خدمات ارائه کنند، باید قواعد سرزمین‌های آن کشور را بپذیرد که ما آن را اعلام کردیم.

وی افزود: ما از فعال شدن اپرتوارهایی که اینترنت را به شکل ماهواره‌ای ارائه می‌دهند، استقبال می‌کنیم و اکنون هم ۲ تا ۳ اپراتور هستند که از اینترنت ماهواره‌ای برای فعال شدن اینترنت در روستا خدمات می‌دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: سه هزار روستا هنوز به اینترنت متصل نیستند که با این اقدام می‌توان آن‌ها را به اینترنت متصل کرد.

زارع‌پور این نکته را هم متذکر شد: در مدت اخیر ترافیک بین‌المللی اپراتورها کاهش یافته اما محل درآمد این‌ها فقط ترافیک بین‌المللی نیست، بلکه مجموع درآمد آن‌ها افزایش یافته است.
کد مطلب : 20161
https://aftana.ir/vdcjvve8.uqeymzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی