چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 1 May 2024
جالب است ۰
زياد و همچنين ميزان تغييراتي كه در به روز رساني محصولات خارجي مشاهده ميشود، كار را براي نمونه هاي داخلي دشوار ميكند
دكتر رسول جليلي، عضو هيئت علمي دانشكده ي مهندسي كامپيوتر دانشگاه صنعتي شريف، در گفتگوي اختصاصي با كميته برگزاري دومين سمينار «نقش فناوري بومي در امنيت فناوري تبادل اطلاعات كشور» اظهار داشت: «مشكل عمدهاي كه در بازار صنعتي امنيت فضاي تبادل اطلاعات (افتا) وجود دارد، عدم تحمل محصولات نوپاي ايراني است». 

به گزارش افتانا، وي در ادامه افزود: «البته تنوع زياد و همچنين ميزان تغييراتي كه در به روز رساني محصولات خارجي مشاهده ميشود، كار را براي نمونه هاي داخلي دشوار ميكند». 

دكتر جليلي با تأكيد بر ضرورت نياز به تعيين چشمانداز مناسب براي صنعت افتا، ادامه داد: «راهكار مناسبتر آن است كه با بهرهگيري و تقويت توان داخل، به فكر تأمين بخش وسيعي از نيازهاي خود باشيم و بخش كمتري از آن را با نظارتهاي لازم و از طريق محصولات خارجي استفاده نماييم». 

شايان ذكر است كه گروه علمي تحليلي طيف به عنوان كانون تفكر مخابرات كشور، با هدف بررسي آخرين سياستها و برنامه هاي نهادهاي مسوول در حوزه افتا همچون سازمان فناوري اطلاعات و كميته افتاي كارگروه فاوا و نيز بررسي دستاوردهاي شركتهاي داخلي فعال در اين بخش و با هدف تاكيد به توجه بيشتر به توان بومي در پروژه ها و برنامه هاي مرتبط با تامين امنيت شبكه هاي ارتباطي، دومين سمينار «نقش فناوري بومي در امنيت فناوري تبادل اطلاعات كشور» را در ۱۱ مهرماه سال جاري برگزار مي نمايد. 

علاقمندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به سايت WWW.TEYF.IR مراجعه نموده يا با شماره تلفن ۸۸۵۱۳۸۱۰ تماس حاصل نمايند.
کد مطلب : 148
https://aftana.ir/vdcgr79q4ak9t.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی