جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ , 29 Mar 2024
جالب است ۰
معاون امنیت اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران از اعلام آمادگی مرکز ماهر برای پیگیری فنی و بین‌المللی حملات اخیر به سایت سازمان‌های دولتی خبر داد و گفت: منشاء این حملات هنوز مشخص نشده‌است.
منبع : خبرگزاری مهر

معاون امنیت اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران از اعلام آمادگی مرکز ماهر برای پیگیری فنی و بین‌المللی حملات اخیر به سایت سازمان‌های دولتی خبر داد و گفت: منشاء این حملات هنوز مشخص نشده‌است.

به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، سید هادی سجادی، معاون امنیت اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران در مورد انتشار اخباری مبنی‌بر هک برخی سایت‌های دولتی و دانشگاهی در ایران که طی چند‌روز اخیر اتفاق افتاده‌است، اظهار داشت: مرکز ماهر به‌عنوان مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای در کشور در زمان بروز رخدادهایی همچون حملات سایبری و هک سایت‌ها، آمادگی خود را برای همکاری فنی و پیگیری‌های بین‌المللی به سازمان‌های مربوطه اعلام می‌کند. براین اساس چنان‌چه سازمان‌ها تمایل داشته‌باشند نسبت به حل مشکلشان، اقدام خواهد‌شد.

وی با اشاره به حملات اخیر به سایت‌هایی چون مرکز آمار و سازمان ثبت اسناد تاکید کرد: در این زمینه مرکز ماهر آمادگی خود را برای کمک به این سازمان‌ها در جهت حل مشکل و پیگیری‌های فنی و بین‌المللی اعلام کرده‌است اما این سازمان‌ها ابراز داشتند که مشکلی نداشته و خودشان موضوع را پیگیری و حل می‌کنند.

سجادی اظهار داشت: توصیه‌های امنیتی و اطلاعات جلوگیری از آسیب‌پذیری‌ها را برای این سازمان‌ها ارسال کرده‌ایم. بروز رخدادی مانند هک سایت‌ها و پرتال‌های سازمانی، جریانی دائم و متداول در دنیا است و تنها مختص به ایران نبوده و نیست.

معاون امنیت اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، در مورد منشا این حملات گفت: تا زمانی که بررسی علمی در مورد این حملات و آسیب پذیری‌ها صورت نگیرد نمی توان تحلیل درستی ارائه داد. براین اساس مرکز ماهر به‌دنبال بررسی منشا حملات و تحلیل رخداد براساس مستندات است.

وی اظهار داشت: پیشگیری از حملات هک امری ساده نبوده و نمی‌توان آن را به‌طور دقیق، تعیین کرد، اما سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی می‌توانند با رعایت توصیه‌های ایمنی و دریافت اطلاعات آسیب‌پذیری این تهدیدات را کاهش دهند. 

سجادی انتشار برخی اخبار مبنی‌بر هک گروهی 10 سایت‌ دولتی و دانشگاهی  در روزهای اخیر را تایید نکرد و گفت: این اطلاعات دقیق نیست و در برخی موارد شاهد بزرگ‌نمایی در مورد انتشار اطلاعات هستیم.

وی گفت: مرکز ماهر پس از تحلیل دقیق رویداد و بررسی اطلاعات براساس مستندات علم، در این مورد اظهارنظر خواهد‌کرد.

کد مطلب : 11226
https://aftana.ir/vdcb05b8.rhb85piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی