شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ , 27 Apr 2024
جالب است ۰
رییس موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پژوهشگران ، استادان و دانشجویان برتر در حوزه ارتباطات و فناروی اطلاعات در دومین جشنواره ملی فاوا معرفی ‏می شوند.
 رییس موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پژوهشگران ، استادان و دانشجویان برتر در حوزه ارتباطات و فناروی اطلاعات در دومین جشنواره ملی فاوا معرفی ‏می شوند.

دومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات (فاوا) ۲۷ اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار می شود.

به گزارش افتانا،دكتر 'مهدی اخوان' با بیان این مطلب افزود: همچنین در این جشنواره كتاب‌های منتشر شده و نوآوری های برتر در حوزه فاوا معرفی می شوند .

وی خاطرنشان كرد : انتخاب برترین‌های عرصه آموزش، پژوهش و فناوری، بزرگداشت نخبگان عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات كشور و معرفی ‏نوآوری‌های برتر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات‏ از دیگر اهداف برپایی این جشنواره است .

اخوان یادآور شد كه دانشگاه‌ها، موسسات علمی، ‏آموزشی و پژوهشی، انجمن‌های علمی ، شركت ها و موسسات پژوهش و دانش بنیان از جمله شركت كنندگان حقوقی در‏جشنواره ملی فاوا هستند .

رئیس كار گروه پژوهش و فناوری درباره شاخص‌های ارزیابی تعریف شده در این حوزه گفت: متقاضیان حقوقی در دو بخش آموزشی و ‏پژوهشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند كه دوره های آموزشی رسمی ارایه شده در حوزه فاوا، میزان به كارگیری فاوا در فرایندهای كاری، ‏برگزاری كنفرانس‌های بین المللی و داخلی در حوزه مرتبط با فاوا و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی از جمله شاخص‌های ارزیابی آنان است .

وی افزود: آثار ارسالی از سوی شركت كنندگان در بخش حقیقی نیز در سه بخش آموزش، پژوهش و انتشارات مورد بررسی قرار ‏می‌گیرد كه عناوین دوره‌های آموزشی یا كارگاه تخصصی، مقالات منتشر شده و یا ترجمه شده، پایان نامه های مرتبط و طرح‌های پژوهش ‏پایان یافته و اختراع یا نوآوری‌ها موجود در این حوزه از جمله شاخص‌های تعریف شده این بخش است.

اخوان گفت: ‏ارزیابی‌ها بر اساس مدارك ارسال شده از سوی متقاضیان و توسط گروهی از داوران از تمامی سازمان‌های مرتبط نظیر معاونت علمی و ‏فناوری ریاست جمهوری، سازمان فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، سازمان تنظیم مقررات و شركت ارتباطات زیرساخت در ‏كمیته‌های تخصصی انجام می شود .
کد مطلب : 1057
https://aftana.ir/vdce.n8zbjh87f9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما
کد امنيتی