نشست خبری حضور پاویون شرکتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی در نمایشگاه سبیت ۲۰۱۷ هانوفر آلمان به میزبانی سازمان نظام صنفی رایانهای تهران برگزار شد.
به گزارش افتانا (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات)، روز گذشته سازمان نظام صنفی رایانهای تهران در نشستی میزبان مارتینا لوبن، مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان و نارینه آزلبار، نماینده رسمی سبیت در کشور، بود که با حضور باقر بحری، نائب رئیس هیئتمدیره و دبیر سازمان نظام صنفی رایانهای تهران و خبرنگاران آی تی کشور همراه بود.
بحری که مسئول کارگروه نمایشگاههای سازمان نظام صنفی رایانهای تهران نیز هست با بیان اینکه سازمان مصرانه بهدنبال برقراری ثبات حضور ایران در نمایشگاههای بینالمللی است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمیکند، گفت: هدف سازمان، ایجاد همکاریهای اقتصادی میان صنعت ICT ایران و سایر کشورهاست. ما تلاش میکنیم شرکتهای ایرانی بتوانند در فضای پس از تحریم بیشتر از گذشته با شرکتهای بینالمللی در نمایشگاه ارتباط تجاری برقرارکنند.
مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان نیز در معرفی بخشهای مختلف نمایشگاه سبیت گفت: در حقیقت این نمایشگاه، سکویی است که تمام تأمینکنندگان ICT در زیر چتر آن جمع میشوند. تمرکز اصلی سبیت بر بازدیدکنندگان بهویژه بازدیدکنندگان تخصصی است که ۳۳درصد این بازدیدکنندگان از ۱۰۰ ملیت مختلف و در حقیقت از تصمیمگیران و مدیران عالیرتبه شرکتهای جهان هستند.
لوبن در این رابطه ادامه داد: بهصورت متوسط در این نمایشگاه سههزار غرفهگذار از ۷۰ کشور جهان حضور و مشارکت دارند. علاوهبر شرکتهای بزرگی که آخرین دستاوردهای روز خود را در سبیت به نمایش میگذارند سالنی در این نمایشگاه به استارتاپها و فعالان جوان حوزه ICT اختصاص داده شدهاست و آنها میتوانند محصولات خلاقانه خود را در معرض دید جهانیان قرار دهند.
وی با تاکید بر اهمیت بالا و جنبه سیاسی سبیت گفت: ابعاد منحصربهفرد سیاسی نمایشگاهی همچون سبیت موجب میشود هر سال نخست وزیر آلمان و همچنین نخست وزیر کشور شریک سبیت، در این نمایشگاه شرکت کنند. براساس مذاکرات صورت گرفته، در نمایشگاه سبیت سال ۲۰۱۷، ژاپن، کشور شریک آلمان خواهد بود.
لوبن درزمینه تعداد بازدیدکنندگان متخصص حوزه ICT از سبیت گفت: از این نمایشگاه بهصورت متوسط ۲۰۰هزار نفر بازدید میکنند. این بازدیدکنندگان طبق قوانین سبیت باید حتما فعال حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشند و درهای سبیت به روی بازدیدکنندگان عمومی بسته است.
مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان گفت: ۸۸درصد بازدیدکنندگان سبیت دارای تجارت حرفهای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستند. علاوهبر بازدید انبوه روزنامه نگاران حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از سبیت، بالغ بر ۱۵۰ هیئت تجاری بهصورت رسمی در این نمایشگاه حضور دارند و براساس نوع تکنولوژی مورد عرضه در سالنهای مجزا قرار میگیرند.
مدیرکل نمایشگاه سبیت آلمان با اشاره به اختصاص سالنی به استارتاپها در سبیت گفت: در سال آینده نیز سالنی به شرکتهای استارتاپ حوزه ICT اختصاص دارد تا با هزینه کم به عرضه توانمندیهای خود بپردازند. درواقع آنها این فرصت را دارند که با شرکتهای بزرگ که دنبال جذب ایدههای نوآورانه هستند به این سالن مراجعه میکنند. سالن استارتاپها بهشدت مورد علاقه شرکتهای بزرگ و رسانههای جهان است.
لوبن با اشاره به تمرکز سبیت ۲۰۱۷ بر موضوع اقتصاد دیجیتال گفت: در سال جدید اقتصاد دیجیتال(D!CONOMY) مورد توجه سبیت است و ما غرفهگذاران را ترغیب میکنیم که راهحلها و محصولات خود را در این رابطه عرضه کنند.
در ادامه نارینه آزلبار، مدیرعامل شرکت فوژان راهبران نامی بهعنوان نماینده رسمی سبیت آلمان در ایران ضمن پاسخ به پرسشهای خبرنگاران، تاکید کرد: هدف این شرکت فراهم کردن زمینهای برای حضور شایسته صنعت ICT ایران در نمایشگاه سبیت آلمان است.
آزلبار در این رابطه گفت: درهای سبیت به روی پاویونها و شرکتهای مختلف ICT ایران باز است و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای حضور شرکتهای ایرانی در سبیت وجود ندارد.
وی ادامه داد: هدف ما و مدیران نمایشگاه سبیت، این است که پاویون ایران به شکلی آبرومند در سبیت حاضر شود؛ شرکتهای ایرانی بهصورت هدفمند اعلام آمادگی کنند . تلاش ما این است که حضور ایران در سبیت متداوم باشد و بتواند دستاوردهای موفقی را برای شرکتهای ایرانی رقم بزند.
گفتنی است که کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات اتاق بازرگانی ایران و مارتینا لوبون، مدیر مشتریان بینالملل نمایشگاه سبیت آلمان، اخیرا تفاهمنامهای به امضا رساندهاند که طبق آن مقرر شده کمیسیون مذکور غرفه ایران را در این نمایشگاه برپا کند.
نمایشگاه سبیت آلمان هرساله در ماه مارس و در شهر هانوفر این کشور برگزار میشود و پذیرای تعداد زیادی از شرکتهای بینالمللی فعال در صنعت ICT است.